Uni-saker och flytten - före-och efterbilder!

Hejsan, allesammans! 
 
Mycket har hänt på sistone. Bland annat så har jag hunnit fylla år och dessutom åka till London. Om ni vill se lite bilder därifrån så kolla gärna in min instagram, där heter jag theworldismyfreakinoyster 
 
Jag åkte alltså till London med min kusin som lite av en firning av min födelsedag. Vi hade det mycket trevligt. Jag kommer inte skriva så mycket om det just nu. Men för att kortfatta, vi snackade otroligt mycket, vi gick otroligt mycket. Vi gick på The Book of Mormon och precis när vi gått ut därifrån så kom ett par fram till oss som ville ge oss gratisbiljetter till andra halvan av Thriller! That´s right, vi fick gratisbiljetter, woohooo! Bra biljetter också. Paret hade sett första halvan och ville väll tydligen hitta på något annat. Men den största highlighten på hela resan var ändå ett Brunch-ställe som vi besökte. The Ozone Coffee Roastery hette stället och det var kö ut till gatan. Men det gick ändå ganska fort att få sig ett sittplats. Sedan tog det rätt så lång tid att få maten men när den väl kom. WOW! WOW, ALLTSÅ! Så otroligt vacker mat som också var så fantastisk god. Vilken upplevelse, vilken grej! Så det är verkligen värt ett besök dit! Dessutom fumlade vi in oss på en gaybar. 
 
 
 
Därefter var vi hemma ett par dagar innan jag och Marcel åkte till Sverige. Vi hade lite problem på väg dit. Våran buss blev försenad med tre timmar vilken innebar att vi fick en gratis hotellnatt i Berlin. Men värst var det ändå när vi var på väg in i Sverige så blev vi stannade i tullen och blev till sist upphämtade av mamma och Peter. Vid typ halv elva på lördagskvällen kom vi till Sverige och slängde i oss middag. Men vi tog en lugnare Sverigeresa den här gången. Promenader i höstvädret, besök på Erikshjälpen i Vetlanda, liten kräftskiva. Men vi firande min födelsedag lite i efterskott också. Väldigt trevligt. Jag fick känna mig väldigt speciell. Jag fick även ett frisör-besök i födelsedagspresent och jag färgade håret för första gången i mitt liv, jag färgade en blond ombré. Två och en halvtimme hos frisören, så härligt! 
 
 
 
Men de mest upptagna dagarna har ändå varit sedan vi kom hem. Även om universitetet inte har kommit igång ordentligt så är det ändå en massa informationsdagar på gång. Detta samtidigt som vi har behövt måla om och flytta till ett annat rum i lägenheten. Som jag har nämnt tidigare så har vi hyrt vårt rum i lägenheten av en tjej som heter Ragnar och hon har varit på utbytesår i Frankrike, men kom tillbaka i lördags och då har hon ju rätten att bo i sitt gamla rum. Vårat nya rum bodde en kille som heter Ben i innan och rummet var brunt och fullt med graffit och sånt. Så vi fick helt enkelt måla det vitt. Taket också. Vi insåg att golvet är ganska mycket skitdåligt det med, men det var inte som vi kunde fokusera på nu. Plus att vårat hus är väldigt gammalt och hela Regensburg är ett UNESCO Världsarv och då kan det vara så att man inte får göra vissa ändringar.
 
Så jag har befunnit mig på Universitetet och fått en massa information och hjälp, till exempel med att starta ett bankkonto och sjukföräkring i Tyskland, och även CSN. Och sedan har det även hållits i lite föreläsningar där. Intressant oftast. Allt är på tyska och jag förstår faktiskt det mesta. Än en gång, ganska coolt alltså. 
Samtidigt har Marcel varit hemma och tvättat och slipat och målat väggarna. Och sedan gick även min cykel sönder på första dagen jag skulle till Universitetet, men det funkar bra att ta sig dit med bussarna också, men när jag är inskriven på Universitetet får jag åka buss gratis. Så vi lämnade in cykeln på lagning och så fick vi hämta upp den samma dag. Vi försökte även oss på ett  bio-besök i alla den här röran. Marcel ville hemskt gärna se "DET". Vi såg den alltså på engelska. Alltså. I don´t do skräckfilmer. Typ alls. Jag har förstått själv att jag inte mår bra av det psykiskt och har insett att jag helt enkelt kan skita i att kolla på skräckfilmer. Så "Det" fick faktiskt bli den första filmen jag har lämnat innan filmen är färdig på en bio, någonsin. Jag brukar tycka att det är ganska respektlöst. Visst, det är ju inte som en musikal eller teaterpjäs, då hade jag INTE gått ut. Det var typ bara fyra personer förutom mig och Marcel i biosalongen. Jag vet inte om jag blev så jäkla skiträdd av just filmen. Jo, det också förståss, men främst av att jag läst att folk typ råkar ut för saker i biosalongen när de har gått för att titta på "Det". Typ att folk skrämmer dom eller nåt. 
 
Så jag klarade helt enkelt inte av det. Men jag har redan lovat Marcel att vi ska kolla på den. Den verkar ändå som en bra film. Det måste bara vara dagsljus och att jag ska kunna pausa och stoppa och ändra ljudet och att mina fötter är i säkehet och att min nacke inte är fri. Ja, jag är lite neurotisk. 
 
Anyways, i lördags kom då alltså Ragnar och hennes föräldrar och dom hjälpte oss jättemycket med att flytta alla grejer, men det är fortfarande väldigt kaosigt här. Det känns lite sådär faktiskt. Wifi:t funkar inte lika bra, vi har inte tillräckligt med hyllor så det kräver ett till IKEA-besök (woohooo), men det är ju bra grejer med rummet också. Ljusare, två fönster, närmare till toan och möjligtvis att det är lite större också. Och tillslut kommer det ju att bli mysigt. 
 
Före-bild: 
 
 
 
 
 
Mellan: 
 
 
 
Efter-bilder: 
 
 
 
 
 
P.S 
Jag och Marcel blev just oerhört arga på varandra över ett spel som vi kallar Gås-spelet och tre parti Plockepinn. Vi var tvungna att spela Gås-spelet fem gånger eftersom Marcel vann FYRA GÅNGER I RAD!! Vad i h*lvetet!! Ja, det har skrikits att vi hatar varandra. Det har dansats seger-danser där sången till dansen löd "I WON, YOU´RE A LOSER, I WON, YOU´RE A LOSER!". Men det hela slutade med att Marcel kom in och gav mig en stor bit av hans äpplepaj som har har gjort idag. SÅ GOD. Och ett te till det förståss. Så jag är rätt nöjd ändå. 
 
Ha det så bra allesammans, tack för läsningen! Njut av höstvädret! 
Publicerat i