5 små och stora tips

Mörket faller på som så bör och vi alla blir lite vilsna. Vi behöver lite vägledning. Så här kommer lite tips till er! 
 
 
1.
Serier
 
Hemlock Grove
Min kompis Daniel introducerade den här serien för mig för ett tag sedan och wow. Vilken grej alltså. Den här serien är ytterst svår att förklara . Vi såg inte alla avsnitt, men vi tittade på avsnitt efter avsnitt och jag kände absolut inte att jag tröttnade på den. Det är en väldigt överraskande serier, på samma sätt som den pågår i en väldigt normal takt och det mesta känns som en normal människas liv. Och så händer det "övernaturliga" saker och det involverar olika varelser,  men på samma gång så blir det liksom inte en fantasy-serie. Den känns inte påhittig eller larvig, utan bara väldigt stabil och bra. 
 
Masters of Sex
Ganska uppenbart vad den här serien handlar om kanske. Den handlar om sex. Den handlar om studerande av den mänskliga sexuella akten och vad som händer under sex. Serien utspelar sig förr i tiden, kan inte riktigt placera när men stigman över sex ligger uppenbarligen kvar. Man kan också se att serien inte utspelar sig i nutid när man tittar på kläder. Ooooh, modet i den här serien är helt underbart. Modet, det fantiskta töjandet på gränser kring sex och att tala om sex plus skådespelarnas fantastiska jobb gör hela serien till ett härligt gung/skimmer av våra förbjudna tankar. 
 
2. 
Film
 
Saving Mr Banks
En film som kretsar kring Disneys Mary Poppins, som jag tyvärr inte hade sett innan jag såg den här filmen men det rekommenderar jag verkligen att man göra. Genom hela filmen sitter i alla fall jag med ett leende på läpparna och skrattar mycket åt de klockrena karaktärerna och dess aktörer. Den handlar om kvinnan som skapade Mary Poppins, författaren alltså. Hon har en väldigt strikt personlighet och vill inte att Mary Poppins ska bli någon Disney-fierad figur som är glad och pigg och skär, utan hon vill hellre hålla Mary Poppins för sig själv. Till slut går hon med på att resa till Disneys huvudkontor och möta Walt själv och hon klankar ner på honom och hans medarbetares idéer gång på gång. Samtidigt som denna historia rullar på så får man då och då se en annan historia blandas in i filmen. Det är svårt att förklara, men allting hör ihop på ett väldigt bra och skickligt sätt som man sätter lite i halsen utav. En väldigt häftigt film som jag verkligen rekommenderar. Särskilt om man ser stort värde i Mary Poppins och Disney-filmer generellt. 
 
 
 
 
3. 
Kläder
 
Använd halsduk
Ett mycket simpelt men bra tips. Använd halsduk helt enkelt. Det börjar bli kallt nu och många blir mer eller mindre förkylda på hösten. Jag har under september och oktober- månaderna kännt då och då att jag har ont i halsen. Då brukar jag bara dra på mig en sån där korv-halsduk virad om halsen, ha på mig den flera dar i rad och snart så gör det inte så ont i halsen längre. Det tillsammans med massvis utav te-drickande förståss. 
 
4. 
Facebook
 
Icas facebook-sida
Vissa facebook-sidor är rent skräp, vissa är alldeles för inlästa på vad du gillar så det dyker upp artiklar som man nästan ryggar tillbaka med för att de läser dina tankar. Och så finns det Icas facebook-sida som jag skulle vilja ge en liten extra tumme upp. Alltid en bra variation, alltid goda recept, härliga tips och liknanade. Oftast väljer Ica att lyfta fram vegatariska och veganska rätter, mycket grönsaker och väldigt nyttig mat vilket jag tycker är så otroligt inspirerande. Jag tycker verkligen att ni ska ta er en titt där. 
 
5. 
Hår 
 
Bakpulver
Både bakpulver och även talkpulver fungerar väldigt bra som substitut för torrshampoo. Bättre till och med, tycker jag då man slipper den starka parfym-lukten, bakpulver är ju vädligt neutralt i lukten. Det blir också lättare att dosera ut och gnugga ut den vita i håret, plus att man inte måste skaka någon flaska. Och så självklart. Billigare!