Flygbiljetter är bokade!

Hejsan alla! 
 

Nu har jag varit hemma från Nya Zeeland i ungefär en vecka och två dar. Jag har hunnit med att träffa en massa släkt och vänner. En del kalas också för den delen. 
Eftersom väldigt många frågar så tänkte jag skriva lite om när jag ska åka iväg igen.
 
Nu på tisdag den 7:e juli kommer jag att under natten ta natttåg till Kastrup och sedan flyga till Prag, där jag kommer möta upp Marcel. Eftersom vi gärna ville se staden Prag tänkte vi stanna en natt där, på något hostel. 
Men meningen är ju då att vi sedan kör över till Tyskland och så får jag hälsa på där Marcel bor och träffa familj och vänner till honom, vilket ska bli jättekul! Så nu ska jag snart åka iväg igen, jippie! Jag älskar att flyga så det känns med bara kul att få göra det igen. Jag kommer stanna till den 19:e juli och efter det börja min anställning på Movänta Camping. 
 
Senare så kommer även Marcel med familj och hund besöka Sverige. Pappa och jag fick hjälpa honom med att boka en stuga här i närheten. Så då ska jag alltså visa runt Eksjö och krokarna runtomkring. 
 
Igår var det en busy dag. Peter, min mammas man, hade 60-års kalas. Detta innbar stor fest. Vi fixade och donade i princip en vecka innan med dekorationer, bordsplacering, tipspromenad och liknande. Och så igår när det äntligen var dags så fick jag och Kalle och Olivia, Peters barn, även serva lite där på plats. Vi välkomnade och hällde upp dricka, ställde fram mat och satte ut tipspromenad-lappar. Ungefär efter att tipspromenad-lapparna hade satts upp begav jag mig av mot nästa fest. Yes, två fester blev det. Jag körde in till Jessica, där var det lite pers och det var rätt mysigt faktiskt. Pratade med lite folk, självklart mycket om Nya Zeeland, jag får väldigt många "Hur var det i Australien då?" eller liknande... nej, jag var aldrig i Australien. Jo, nu ljuger jag, på flygresan hem mellanlandade jag där i mindre än en timme. Men annars så stannade jag i samma land ett helt år, nästan. 
 
Hos Jessicas fest var det som sagt en del prat och musiklyssnade, men vi hann även med några parti kubb, vilket var väldigt roligt tyckte jag i och med att det var så svenskt. Härligt med svensk gemenskap, hehe! 
När kubb tillslut blev tråkigt bestämde vi oss för att åka till hotellet, det var riktigt tjockt med folk och jag blev så förvånad över att se skol och klass-kamrater lite överallt så då fick jag heja på en del folk. Kvällen eller snarare natten slutade till slut lite olyckligt och vi fick köra hem till Jessicas hem igen och sitta där ett tag, men då satt jag och Bella och pratade en del, vilket var väldigt mysigt. 
 
När jag körde hem caben efter två på natten så kan jag lugnt säga att huvuvärken dunkade och magen kurrade, som tur var hade vi svinmycket mat över efter kalaset! 
 
Hoppas ni har det bra, hejdå! 
 
 



Publicerat i minnen