Jobbsökande och bil

Hej, allesammans! 

Jag hade mina skypeintervjuer förra veckan, totalt blev det tre stycken. Tre på tre dar, puh! Två av dem gick mycket bra, men min favoritfamilj tackade tyvärr nej dagen efter. De skulle ha en Au Pair till slutet av oktober och sedan hade dom redan skaffat en Au Pair ändå tills juli, så något som är säkert är att jag inte kommer att jobba hos dem. Detta var alltså the Herdson Family. Men jag hade en lyckad Skype-intervju med The Daniel Family också och de verkade också tycka att det hade gått mycket lyckat! :) härligt! De skulle lämna ett besked på tisdag, alltså idag. Först hade de sagt att de skulle ge ett beslut på måndag, men de skulle prata med någon annan först och sedan göra sitt beslut. De tyckte att det var ett väldigt svårt beslut. Men det betyder alltså att det bara är en familj som är intresserad just nu. 

Jag har även sökt ett dairy farm jobb, som Elin's Daan jobbar på, så då kanske man kan få ett jobb där. Det är ett jobb där boende ingår och i Geraldine, en bit härifrån men inte särskilt långt, men jag skulle kanske behöva skaffa bil. Så bil har jag och Elin snackat mycket om i helgen, vi har kollat runt lite, det är rätt så många som säljer bilar här, så det är rätt bra. De kostar som minst ca 700 dollar, så typ lite mer än 4000 svenska kronor. Jag vill ju skaffa en van, som David har, men det kanske inte är det bästa alltid. Men Davids van är väldigt cool! 

I lördags kväll åkte jag in till Ashburton och var partyredo. Hos Elin mötte vi Verena, en ganska ny tysk Au Pair, och Shannon, också en tysk Au Pair som hade börjat jobba som Au Pair i Auckland, men fick åka ner till Ashburton på grund av sjukdom i hennes värdfamiljs släkt, så det var lite problematiskt för henne också, men hon verkade nöjd med sin familj och barn i alla fall. Hon var jättetrevlig, vi satt alla och pratade, åt chips och skrattade. Sedan köpte vi drinkar på Twelve och gick till the printroom och dansade! Det var najs, men inte överväldigande roligt och vid halv tre så var jag så trött att jag höll på att falla ihop och då åkte vi hemåt, jag sov hos Elin. 

Elins säng var mysig och go och jag ville sova länge, men när Elin kom på ideén att vi kunde äta Chicken Nuggets till frukost, hoppade jag snart upp ur sängen. Vi började alltså dagen med 20 chicken nuggets, delat på två, alltså åt jag tio, sedan köpte vi tio till, alltså fem till för mig. McDonalds har också börjat med en tävling nu att man ska samla klistermärken och vinna priser och jäklar vad vi samlar! Man kan vinna saker på mcDonals, så jag vann en liten sundae glass. Mums!! Men man kan vinna större grejer också, som en Jeep och klart vi satsar stort! Awesome! 

Sedan tog vi med oss hunden Coco för att gå en promenad mot Lake Hood, i värmen, och oj så varmt det var! Vi gick väll i en timme kanske och sedan var vi trötta och hoppade i säng igen för att kolla på The Hunger Games - Catching fire, men jag sov en del under tiden haha! När vi sedan blev hungriga igen så kom vi på att det finns ju något som heter Chicken Nuggets som är jäkligt gott! Så vi beställde alltså ytterligare 20 chicken nuggets! Vi tänkte ta genom drive thrun, och jäklar vad krångligt det blev! Men det funkade och så kom vi hem, samlade våra klistermärken och åt våra nuggets! Totalt åt jag alltså 25 chicken nuggets på en dag, 50 stycken på två personer! Wohoo! 

Nu ska jag hämta upp lillflickan, hon har sovit någon timme nu, bra jobbat, Florence! 
Det har hunnit regna lite här, härligt då finns det ju vattenpölar!! :D 





Min värdfamilj har även skaffat två lamm att ha som husdjur! Meet Tom and Lulu! 

Ha det så bra, hörs snart!! :D 
Publicerat i