Zombieland och sushi

Hej, allesammans! 
 
Idag är det äntligen min lediga dag från jobbet och jag värnar om den eftersom att jag förmodligen bara kommer ha en ledig dag denna vecka. Det står på schemat att jag ska vara ledig på lördag, men min chef brukar alltid smsa mig och fråga om jag vill jobba då och det vill jag ju. 
 
Idag sov jag länge, men var inte gott humör när jag väll vaknade eftersom jag drömde en ryslig mardröm. Åt sedan frukost med Marcel och vi satt länge och hade "terapi" och han försökte tolka min dröm och försöka förstå vad den betydde, haha. Vi hade bestämt oss för att äta sushi idag eftersom sushin här är väldigt "stor" och har man inte ätit sushi i Auckland då har man missat nån. Det är supermegadundermånga asiater i Auckland och det finns så himla många resturanger från olika kulturer, men sushin är verkligen något som man inte bör missa. Vi lånade Andys (den indiske killen vi bor hos) bil och försökte hitta oss in till city central. Det gick inte så bra, haha. Det är rätt krångligt att köra här, tja, speciellt när Marcel kör. Vi får heller inte in nån radio på den bilen, ja förutom indisk bollywood-musik. Så vi brukar sitta och sjunga en del medan vi kör, oftast bil/roadtrip-relaterade låtar såsom "Hit the road Jack" och "Lemontree". 
 
När vi väll kom fram parkerade vi i ett parkeringshus. Vi gick till ett sushi-ställe som jag har varit på förut, ett ställe med ett sånt där band som sushin rullar fram på. Sushin är placerad på tallrikar med olika mönster, de olika mönstrerna på tallrikarna visar vad sushin kostar. Vi åt en hel del och kom väll upp i ungefär 30 dollar i sushi, hehe. Men men, man lever bara en gång. Jag fick tre favoriter idag, friterad teriyaki kyckling, någon väldigt stark sushi-rullegrej och en vårrulleräk-grej. Lite svårt att förklara. Vi hoppade in på New World och "veckohandlade", nya flingor behövdes och nu har vi nog i alla fall tre maträtter uttänkta för den veckan som nu precis har kommit. Till min stora glädje blir det tacos imorn eller övermorn :D 
Jag fick köra hem, vilket gick typ tusen gånger bättre än när Marcel kör. Tror vi kom hem rekord-snabbt. Det är rätt så simpelt när man väl kommit ut på motorvägen. 
 
Väll hemma så har vi kollat på Zombieland och ätit Maltesers och nu ska vi nog se på Warm Bodies och dricka te. Det är väldigt, väldigt dimmigt och kvavt idag. Vi kunde inte ens se toppen av the Skytower. 
 
Nu är teet klart! Hoppas ni har det bra i Sverige! Kram 
 
Publicerat i