Jag skulle kunna dö nu, med kinden mot din hals

Puuuh, i fredags fick jag äntligen hämta ut mitt körkort! Japp, nu har jag det där rosa lilla plastkortet i min plånbok. Det känns jättebra! De två första dagarna efter att jag blivit godkänd i de båda körkortsproven och jag kört på min legitimation har jag suttit som på nålar, vad bevisar min rättighet att sitta här bakom ratten helt själv egentligen? Men när jag kom hem från skolan i fredag hade jag fått brevet om att jag kunde hämta ut mitt körkort på posten. Jag blev jätteivrig. Hemma städade jag och fixade, åt lite soppa och babblade med mamma som stimmade runt eftersom hon skulle ha gäster senare på kvällen. "Ska jag ha servetterna såhär?", "Hur ska jag servera det här?". När det mesta var fixat, tog jag mig någon form av powernap, eftersom jag fortfarande är förkyld och hade somnat vid halv 2 natten innan.. 
Så i sängen var jag i alla fall, fastän jag är omedveten om huruvida jag sov eller inte. Till slut började mamma gapa på mig att jag borde köra in till stan om jag ville få mitt körkort då. Så jag tog bilen in till Posten, parkerade och väl därinne var det en kvinna som också hämtade ut sitt körkort, efter henne var det min tur. Hon som jobbade där var tydligen väldigt van vid att dela ut körkort till folk, här blev det inget grattis eller glada miner. När jag fått körkortet och gått ut därifrån såg jag en bil och i bilen var min pappa? Haha! Jag ville visa honom körkortet så jag hoppade in i hans bil, eftersom han hade släpkärra och inte kunde bara stanna mitt i vägen för att prata med mig. Så visade jag honom körkortet. Fint är det! 

Äntligen har också jag ett rosa litet plastkort. Känns konstigt... Varför rosa liksom? 

Pappa som skulle till via venetto frågade om jag ville dela honom en kebabrulle, men nja, jag skulle ju till Philip. Komiskt ändå, då Ester senare på kvällen talade om att hon ätit kebabrulle, haha! Jag fick lite is i magen, jag var lite osäker på om min parkering var okej, men pappa släppte av mig vid bilen och jag åkte iväg mot Philips lägenhet. Tog bilen dit, liksom! Höhö! 

Hos Philip fick jag tyvärr huvudvärk och jag blev på hemskt "grumpy" humör. Tyvärr, tyvärr, tyvärr. Men jag fick mycket att dricka, med sugrör!! :)) och jag tog en Ipren och sakta men säkert gick humöret uppåt. När klockan sedan närmade sig nio och det var dags att åka var det stress och fläng igen, men huvudet var snart på topp. 

Hemma än en gång presenterade jag mitt körkort för mamma och alla hennes gäster, kollade upp vad jag skulle ha på mig till kvällens festligheter (som jag sedan ångrade så djupt, varförvarförvarförvarförvarförvarför har jag inga festkläder?? Hur kan det vara så svårt att klä sig festklädd en enda gång?) och så ställde jag mig för att fixa hår och smink! Här blev det glitter minsann!! Snart var jag tillbaka i bilen och på väg mot torget för att hämta upp Ester! Men när jag kom dit så var det två polisbilar där och fyra poliser som höll någon mot väggen! Det vad rätt läskigt och jag vågade inte stanna eller parkera så jag cirkulerar runt med bilen tills Ester kom ut, tack gode Gud och vi åkte mot Jessicas hus! 
Vi hämtade upp Jessica och Bella, och de verkade ha fått i sig lite dricka ;) 
Jag fick vägbeskrivningar både hitan och ditan, och de flesta ställen hade jag nog hittat till även ut ordrarna jag fick, men ändå rätt skönt att få hjälp. Vi spelade hög musik och hade riktigt roligt på vägen till Nässjö! Tre riktigt Goa brudar! Fyra med mig ;) 

Här är jag i bilen medans vi är på väg till Studentfesten på Nässjös hotell! 

Jessica ljög för oss och sa att vi behövde vara på hotellet vid 10, annars skulle de stänga. Jag fick liiite panik när jag såg att klockan blev 21:58, men när vi närmade oss Nässjö sa Jessica att de stänger vid 22:30, haha! Fast tur det, annars hade vi kanske kommit försent! En snabb och smidig parkering (?) på Netto och så upptäckte vi till vår förvåning att det var en fest precis bakom oss som verkade najs, men vi lunkade snällt mot "vår" fest istället. Vi hejade på några killar som undrade om vi skulle på festen och ja, det skulle vi ju, hehe! Lite små problem med var ingången var, och sedan fick vi ÄNTLIGEN stå utanför frysandes i kö... Kul. Men, men. Till slut kom vi in. Det var ett fint ställe tyckte jag och Ester fnissade åt min reaktion då jag hade hakan hängades, jag vet inte vad jag så förvånad över, ungdomar super ju och här fanns det att supa minsann! Kvällen förflöt med dans, dricka, snygga killar och Jessicas vilda påhopp på diverse killar/personer. Lite slagsmål på dansgolvet, lite "aah, haj tafsade på mig" och lite glassplitter här och var. Fest liksom. Jag tycker det är så sjukt intressant att observera fulla människor och framförallt Förvandlingen från nykter till onykter. :D 

När kvällen närmade sig sitt slut frågade Anna H om vi inte skulle ta och söka upp något matställe och hallå, jag var typ dödshungrig, så bästa idén liksom! :) 
Vi kollade runt lite i området runtom hotellet, men allt var visst stängt, så jag, Anna, Bella och Ester tog bilen och hamnade på Statoil-macken vid rondellen ut ur Nässjö. En varmkorv kostade tio kronor, rimligt tyckte jag och många av de andra. Vi mötte faktiskt Jessica där också. Hemåt bar det, med "happy New year", "roar" och "you had a bad day" och många andra bra låtar på hög, HÖG volym i bilen. Jag skjutsade hem alla och var själva hemma kvart i två. 
Mamma var helt tokig, hon kunde inte sova innan jag kommit hem så hon hade tydligen gjort en ordentlig rengöring av ugnen, och sett början på en film som hon sedan var tvungen att se klar. 

Gammelfastrarna vet minsann hur man ska fira att man fått ett körkort! Kortet till höger är från mamma, fast jag var med och valde ut det, hihi! 

Sicket långt inlägg det blev. Kan dyka upp ett till snart! 
Ha det vackert så länge, kör försiktigt och God Jul! :D
Publicerat i
#1 / / Ester:

Hahahaha, nu förstår jag varför du blev så förvånad över att jag åt en kebabrulle! Jag fattade inget när du bara "vaaa?", tänkte liksom "aha, vad intressant en kebabrulle kan vara" ;)
Du skriver bra, min vän, och långt! Det är bra :D

Svar: Haha, jaaa! Jag bara "whaaat!? Sa hon kebabrulle?" Men så tänkte jag att det kanske var onödigt att säga högt! :P
Haha, taaaack! Du med! Och vilken kväll det var! Nu kan vi minnas den, när vi båda har skrivit ner varsin version av den! Du skrev bra du med! :)
Pytta