Vad händer när solen kommer fram?

Hej, allesammans! 
 
Jisses, ändå sedan sommaren kom till Regensburg på allvar så har vi verkligen haft fullt upp med att vara utomhus. Vi har hittat på en massa skoj på sistone. 
Här är en lista på lite saker som har hänt sedan jag skrev om Walhalla:
 
- Jag har fått mitt tyska personnummer, jippie! Alltså kan jag öppna bankkonto och bli anställd om jag vill.
- Jag har i princip kommit på en ett-årsplan med mitt liv.
- Jag har bestigit ett berg. Jepp, vi var på en längre vandring i måndags som innbar en hel del klättring och det var helt klart svart backe.
- Jag har firat Marcels systers födelsedag och pratat tyska med hennes kompisar som var helt begeistrade över Sverige. 
- Jag har börjat leta lite efter deltidsarbeten.
- Jag har varit med om en mindre cykellolycka.
 
Så. Förra veckan besökte vi ett badställe som ligger på andra sidan stan för oss, men bara femton minuter för oss med cykeln. Den dagen vi var där var det på riktigt 32 grader, så jag tror sjuttsingen inte att jag skulle överlevt om vi inte hade badat den dagen. Sedan har värmen hållt i sig här i krokarna ändå tills i förrgår då vi hade en riktigt stanna inne-dag med regn och film som det ju innebär. Det känns fortfarande väldigt härligt att bo i Regensburg och jag brukar försöka ta nya vägar till och från skolan varje dag och man hittar alltid någon ny gränd och något nytt ställe. 
 
Skolan går också bra, jag är så lättat att jag kommer vara kvar i skolan till den 28:e juli. Vi skrattar väldigt mycket i skolan och kommer väldigt bra överens. Nu har alla tjeckier försvunnit och vi är bara fem-sex stycken. Men tydligen kommer det komma en massa elever nu under sommaren. Vi pratar mycket om allt möjligt i skolan och det känns som att det har klickat ganska mycket på sistone och jag är ju flytande på tyska, men det är alltid svårt. Jag försöker bara prata med självförtroende och så får det komma som det kommer ibland. Det kan bli så att jag säger tre, fyra olika varienter av ett ord för att komma fram till det rätta ordet.Jag har också en förbannelse över mig. Vi har gjort tre prov sedan vi fick våran nya lärare Gudrun och de gör vi på fredagen för att sammanfatta veckan vi har haft. Varende prov, I shit you not, har jag fått exakt 21,5 poäng av 30 poäng. Mycket märkligt. Just nu är jag i nivå A2.2 och jag hoppas, hoppas att vi snart kommer till nästa nivå. Det känns som att jag är bra nog. Vi har läxa varje dag och oftast prov på fredagarna. Vi jobbar mycket i en bok nu, men pratar mycket också. 
 
What else, what else. Vi har en planerad resa till Sverige. Under midsommar förståss. Vi åker onsdagen den 21:a juni men kommer fram den 22:a juni och stannar till den 27:e. Då får vi lite svensk anda. Och dessutom måste jag ha med mig Djungelvrål till mina klasskamrater och så är jag ju sjukligt sugen på Nyponssoppa. 
 
Ja, det var väll allt jag tänkt att berätta om just nu. Jag kommer snart uppdatera lite mer om vad som kommer hända efter Horizonte och sådant. Men jag kan ju säga det i alla fall, att jag är väldigt lycklig och lugn och har ingen stress med arbete eller att studera, jag kan verkligen leva lite och köpa det jag vill och göra det jag vill, utan att bli begränsad. 
 
 
 
 
Ha det så bra, så hörs vi! 
Publicerat i Tyskland
Taggar: Horizonte / Tyskland / skola