Hjärte-dagen

Hey, all of you there! 
 
Ännu en högtid smyger sig på oss och vilken härlig sådan! Trots många delade åsikter om Alla Hjärtans dag, som de allra flesta människor verkar vilja dela med sig utav (tyvärr) så har jag ändå lyckats hålla mig positiv. Ja, man kan lika gärna köpa choklad vilken annan dag som helst. Ja, man ska uppskatta alla runt omkring sig och visa kärlek på alla andra dagar också. Men att det finns en dag som gör oss påmind om vad vi alla kanske bör lägga mer fokus på är inget dåligt. En dag vi väljer att göra något extra för den vi älskar. En dag vi kanske är extra vänliga. En dag vi hör av oss. En dag fylld av blommor och kramar. Det låter väll inte så dumt. 
 
Och helt ärligt, skulle inte alla butiker gå miste en hel del om de inte hade allt det där hjärte-inspirerande att sälja kring den här dagen. 
 
Förra årets Alla Hjärtans dag, i Nya Zeeland, satt jag och Marcel för oss själva mest hela dagen och knåpade ihop kort till varandra att ge. Det var mysigt! I år kommer vi inte vara tillsammans på alla hjärtans dag. Men jag tänkte ändå att vi skulle göra något pyssel när han väl kommer. Jag tänkte att vi skulle göra doftljus tillsammans och ge till varandra. Det ska tydligen vara väldigt lätt; bara att smälta bivax, blanda i kritor för färg, hålla i någon essentiell olja och röra om och sedan hålla detta i en glasburk med en veke i. Taadaa! 
En så länge så har jag redan gjort lite pyssel. Jag gjorde små hjärtan i papp som jag tänkte hänga ovanför köksbordet och sätta fast någonstans. Också det väldigt enkelt! Hoppas ni alla får en härlig alla hjärtans dag! :) 
 
 
Publicerat i