Långanäs, vattenmelon, 3rok, häng, folk

Hallå, allesammans! 
 

Det här dygnet blev ett väldigt trevligt, vackert, skojigt sådant! Vid åtta igår (fredag) "började det" och vid (nästan) åtta ikväll avslutades det. Vid åtta igårkväll var det alltså dags för att åka ut till Långanäs för att festa med trevligt folk, spöregnet till trots. Jag mötte upp en massa gosiga människor, Daniel, Jesper, Candra m.fl, m.fl. Och även lite nya människor, nya för mig. Människorna (liksom, alla) hade bestämt sig för att göra en fylle-vattenmelon, så de hade fått in vodka i en vattenmelon på nåt jävla vänster, haha. Så jag fick sitta där och tråna efter vattenmelon, men jag fick inget. Det var väldigt många som hade kommit dit utan någon plan på hur de skulle komma hem, eller vidare, så jag fick skjutsa en del. Skjutsade även Klara för att hämta kniv till vattenmelonen (tydligen behöver man sånt) och någon form av ljudanläggning. Sedan flödade det på med mer och mer folk, det var snack och vi gjorde långbord i partytältet, ända tills regnet faktiskt upphörde och det blev lite finare. Då gick vi ner mot bryggan, ut på bryggan. Det blev även en eld vid grillplatsen, vilket var mycket bra då vi alla frös lite grann. Jag hade till och med tänkt att ha en av mina nyinköpta magtröjor (Monki, förstås! Den ena för 40 kr och den andra för 60 kr), men beslöt mig för att inte göra det sedan. Det är verkligen inte sommar någonstans nu för tiden. Dock så älskar jag både regnet, åskan och blixtrandet. När vi hade nöjt oss med värmen från elden ett tag så bestämde vi oss för att jag och Emanuel skulle få köra lite. Emanuel körde Crilles bil och så fick jag skjutsa tillbaka honom. Trots kylan så satt utan tak och dunkade musik, det var vääääldigt uppskattat av de alkoholpåverkade människorna i baksätet. Det blev även en tur till hotellet där jag dumpade av lite folk och sedan en sväng hem till Daniel för att hämta hans pass, så att han skulle komma in på hotellet.
 
Dock så hade inte folket gått till hotellet, utan alla var på 3rok. Då gick vi dit, där det var knökafullt. Ja, vid den här tiden började då magen att kurra som sjutton, jag var så förbannat hungrig. Daniel hade lovat att vi skulle äta kebabtallrik men inte förrens 3rok stängde. Så där satt jag och magen och gjorde nedlåtande ljud ifrån oss. haha. Jag fick dock tag i några nötter på 3rok, som Andreas avrådde mig från att äta då jag skulle bli magsjuk om jag gjorde det, men efter att han sett mig äta salt ur saltkaret så fick jag äta nötter! Mums! Jag gjorde även något otroligt klyschig på 3rok, nämligen gick på toa med en annan tjej, haha. Det var något nytt. Eftersom jag var otroligt kissnödig, vägen till toan var fylld med lite lätt påverkade människor som inte riktigt var i samma ålder som oss och ändå var väldigt glada åt att hålla om en, så sa inte jag emot utan kissade snällt. Det var väll tur att jag hann kissa där, till skillnad från vart Julia Edman kissade lite senare på kvällen, haha! 
 
Nåväll, när 3rok äntligen stängde så gick vi mot den underbara fantastiska KEBABEN! Och som jag hade längtat, jag var så hungrig att jag fick ont i huvudet. Vid Knekten så kunde man stöta på en kramandes Klara, två trevliga äldre män som stod och pratade med oss och ett antal fulla artonåringar som sprang runt lite allt möjligt. Crille och Andreas hann beställa först, tyvärr. Men självklart kunde jag ta från Andreas, hann hade pommes över till mig. Sedan satt vi där på trottoaren och "fyllekäkade" som mina goda vänner trevligt uttryckte det. Lite lulliga, men snart mycket mättare. Och jag blev mätt och åter människa. Sååå gott! Tyvärr hade fuskätandet gjort att jag inte orkade hela min kebab... Sedan gick vi mest runt ett tag, det var inte så sent och vi gick i en klunga, så varför inte. Jag fick chansen att prata med David eller Luleå som jag kallade honom då han var från Luleå och hade världens hemskaste dialekt och jag gapskrattade åt honom flera gånger, haha! Men skämt å sidan, otroligt trevlig människa! Jag fick även prata lite med Julia Edman, och då vi gick mot bilen igen sedan hände världens läskigaste sak. Vi gick förbi en bil och det börjar blinka till och lysa upp precis när Julia går förbi. Oh, vad hände nu. Men vi vänder oss om och där står en man som då precis har låst upp bilen. Han ser våra chockade miner. Vi säger "Det där gjorde du bara för att skrämmas, va?" Han sa ja, och skrattade åt oss, haha!
 
När vi väl kommit till Daniel så satt han och jag och pratade och så fortsatte vi att prata, och prata. Och så kom vi på att hm, varför ska vi säga hejdå egentligen, det är väll lika bra att vi fortsätter vara med varandra! Så jag körde mot Björka och väll där var Daniel minst sagt filmsugen, anime. Och jag var det minsta filmsugen man kan vara, kan man ju säga. Jag var dödstrött (det var inte så sent, kanske var klockan 2?) då jag var på Astrid Lindgrens Värld under dagen och sedan festat och röjt hela kvällen, haha. Så till slut grymtade jag till så jag fick gå och sova. Jag hann se morgonens begynnelse innan jag slockande i sängen. Det hann bokstavligen bli morgon innan vi somnade. 
 
Så idag har vi lyssnat på regnet och åskan in ifrån. Daniel var så trött så han var inte ur sängen före halv 3. Jag låg och läs lite i min bok medans jag hörde honom snarka här brevid, haha! Vi är förmodligen helt tvärtom när det gäller sömn. Under dagen har vi kollat lite youtube, lyssnat på musik, ätit frukost, ätit lasagne och främst så såg vi på en otroligt bra film som passade otroligt bra till den här dagen (och dagens väder), nämligen "Super 8". Jag var helt frälst av den. Jag vill inte att ni ska skaffa er för höga förväntningar, men jag råder er att se filmen. Den var väldigt bra gjord på många sätt. Välplanerad och riktigt snygg, smart. Vissa delar var lite wtf, men det behövs i bra filmer! Det är en film om ganska unga barn. Jag vågar inte riktigt sätta någon ålder på dem, men jag vet inte om de är äldre än 12 år, kanske 13. Och så händer det lite jordens undergång och Godzilla-shit så att säga. Men den har en annan story också. Det jag störde mig på var "förstås" slutet, det är ju vanligt att man hänger upp sig på en films avslutning. Det blev ett ganska kort slut på den här filmen. Lite som att de tänkte "Jaha, nu händer det en massa jävla skit och folk dör och det är kris, hur får vi bort det här och ger dem ett happy ending, jo men vi tar bort skiten, och sedan eftertexter". Menmen, kunde varit värre. Dessutom stärks slutet upp av att man får se filmen som de där barnen spelar in under filmen (?) efter att eftertexterna rullat en stund. Nåväll, riktigt bra film, se den! Inga kända skådespelare i den vad jag såg. 
 
Sedan skjutsade jag hem Daniel och sedan dess har jag mest kollat på Orange Is The New Black. Härligt! 
Ha det så bra, allesammans!! :) 
 
Daniel, Jessica och "Luleå" -David och jag lägst till höger! Caben gillades starkt! :D 
Publicerat i