Something´s changing I can feel it

 
Jag är sjuk och snippsnappsnut så var sagan slut. 
Jag har minst en miljon olika mycket roliga sympton. De senaste är att det sticks i händerna och att hela rummet snurrar när jag blundar. Kul, kul, kul. Är illamående före, under och efter en måltid också. Treeeevligt! Idag var jag i alla fall jätteduktigt och tog tag i mitt liv... Inte. Myrsteg var det. Jag tog min första dusch på läääänge. 
Det är ett annat av symtomen, duschfobi.. 
Ja, jag vet inte vad det är för något. I alla fall, sedan satt jag mig och åt tomatsoppa som mamma hade köpt, YUMYUM! 
Och sedan... tog det slut där. I princip. Jag fick superont i huvudet och det tryckte på (och gör fortfarande) och ont i halsen och lite mysigt feber med det. Så sedan kunde jag inte göra mycket mer än att ligga och andas på soffan.. inte ens Skavlan gjorde mig mycket gladare. 
 
Jag har varit hemma tre dagar från skolan. Jag har vilat sedan lördag förra veckan. Och egentligen så har jag ju varit hemma fyra dagar, fast idag var det ju studiedag. Det är verkligen ansträngande att göra minsta lilla när man är såhär sjuk. Och så har det varit så himla vintergnistrande vackert väder ute också. Bajs! 
Men en dag har jag varit i skolan i alla fall. I onsdags. Det var en kamp. Det slutade med att jag släpade mig fram snett ihop bäddad i min fluff-hoodie, japp till och med huvan på och hade superfeber och pratade inte sådär värst mycket. Men det kändes ändå som att jag valde en rätt bra dag att gå till skolan på. Och så var det ju teater också! Jag kan ju inte missa teatern!! Jag hann också med att fika med lite goda vänner nämligen Anders, Philip och Moa på Princess. Det var supermysigt och jag fick en massa energi och skrattade mycket :D 
Och sedan åkte Anders och jag till teatern och Schneider var och tittade på :D 
Visst ska man inte agera på grund av vilken publik det är, men det är ju lite skillnad jämfört med ingen, hehe. 
 
Anyways igår satte jag mig trots allt och målade lite. Jag ville ha en stad, med lite färg och lite Ellen blandat i. 
Här är resultatet: 
 
Jag vet att den inte är perfekt, men det ska den inte vara heller 
 

Och så idag ville jag måla ett rådjur, för de är ju så himla fina djur.. well, det gick inte så bra. 
 
I present to you - Bambi himself (?)
 
Oh, well nu ska jag sova. Ha det underbart! Gör sådant som inte jag kan göra. Gå ut och lek i snön, njut för böbelen. 
 :D 
 
 
#1 / / Remitz:

Det var en underlig kombination :/
Tycker grymt synd om dig :( inte kul att vara sjuk och ännu mindre att ha det så jobbigt som du beskriver :(
Helt klart, man kan ju inte missa teatern ;) :P hehe
Den är ju viktigare än allt annat :P ;) haha
Härligt med fika var det ju oxå ;) Tycker ändå att du verkade hyfsat pigg i onsdags ;) :D
Det är väl inget fel på bilden av (Bambi) :P
Hoppas att du blir bättre snart :P

Svar: Ja, jag håller med Tack, det är skönt att folk tänker på en i alla fall :)
Nej, teatern går inte att missa
tackar!
Ellen Thålin