You could be the world

 
 
Ojojoj, de här tre dagarna har mest bara varit ett surr och det bara snurrar i skallen så fort har det gått. Men det är nog bra. I måndags var skolan rätt normal, vi fick släppa ut vårat skabbiga slutna ekosystem och det hade ju möglat där i, så det luktade ju inte hallon precis. Men maskarna hade vuxit sig feta och goa.. usch. De flesta djuren hade faktiskt överlevt.
Efter skolan i måndags handlade jag julklappar. Hade tänkt att bara köpa färg först, men så såg jag en grej som kanske skulle passa Ebba och så fortsatte jag bara efter det. Hihi, det var mysigt och gosigt trots att jag fick klumpigt tränga mig fram med den feta gympatrunken och den skettunga skoldatan och prylarna i den. På ett ställe fick jag faktiskt ge om bärhjälp och tyvärr mötte jag på en riktigt dålig kassörska. Hon ville VERKLIGEN INTE ha mig där. Det bara lyste hat från henne till mig.. inte skoj alls. Höll på att börja lipa framför henne eller typ bara lämna sakerna och inte köpa något. Men grejen är den att jag tycker den affären är alldeles överljuvlig och skulle aldrig kunna sluta gå in där. Dessutom har de Mateus-porslin som jag är helt förälskad i. Sedan mötte jag Susanne och talade lite med henne. Och så satte jag mig i regnsnöblasket och väntade på bussen. 
Då fick jag sms av Philip om att han ville att jag skulle laga köttfärssås och pasta tillsammans med honom och nja, jag var väll inte så sugen på det. Men han sa att det skulle bli kul och så hämtade han mig med bilen och då blev jag lite gladare. Och så kunde jag spy galla om den där försäljaren.. tvi vale för sånna människor. Anyways vi åkte till Konsum och handlade och denna gången blev jag nästan pissepåmigskrämd av att möta min svenska-lärare, haha. De är visst vanliga människor.. 
Vi köpte kryddor och shit och jag var första ipåspackare som vanligt. Vi lagade efter ett recept i den gamla hemkunskapsboken, åååh, sådan nostalgi!! :)) 
Vi tyckte att det var besynnerligt vad mycket lök det skulle vara i, det var nästan 60% lök, haha. Men sedan jämnade det ut sig och när vi adderade matlagningsgrädden blev det som vanlig köttfärsås och vi mumsade i oss och betygsatte utseende och smak och såg på teve och chillade och jag fick fotmassage (behandla en asiat som en slav, check!) och det var jättegott! Det trodde ni inte va? 
När vi sett en del på teve skjutsade Philip hem mig, ååh, gött med vänner med bil. Jag behöver knappt röra en tå. 
 
När jag kom hem började jag måla och jag var väll något alldeles koncentrerad för jag började få migrän och jag blev astung i hela kroppen. Bilderna jag målade blev jag såklart jättenöjd med, eftersom det är dumt att lägga ner så mycket tid på något och sedan bara gå och vara missnöjd.. 
En rosa väldigt trött, lite skräckslagen uggla och ett träd (det är då en skiss på en grej jag ska måla på duk sedan) blev det. 
 
 
 
 
Ärligt talat så minns jag inte så mycket mer av kvällen utan jag gick till slut och la mig, vid tio-tiden ungefär. Vilket ju är väääldigt tidigt för mig. Det resulterade i att jag vaknade en timme för tidigt nästa dag, alltså tisdag. På min sovmorgon. Nåja. Jag märkte nog redan när jag vaknade att inte migränen helt var borta ännu, men jag trodde att jag mest bara var seg och trött. 
På historialektionen satt jag, Jessica och Bella längst bak i klassrummet och så började Jess gå in på en massa underklädessidor och herregud vad vi skrattade åt de märkligaste skapelserna. Hahahaha, man undrar ju hur folk tänker när de designar så det bara är en massa huller om buller snören i röven! 
Vi hade väldigt kul åt det här och det ballade nog ur lite. Alla andra var tysta, men vi satt längst bak och gapflabbade. 
Sedan är det ju så att våra skoldatorer kan beslagtas och då kan de ju vilja gå igenom historiken och då var Jessica tvungen att radera allt hon varit inne på som handlade om sådant här, och det var ju en hel del då. 
 
Senare hade vi samhällskunskap och pratade om kommuner och det var lite blä, men bara lite. När vi slutade (ja, jag har väldigt korta dagar) cyklade jag hem i blötan. Det var meningen att jag skulle träffade Daniel vid 3-tiden, men jag märkte på vägen hem att jag mådde dåligt psykiskt och även hemma och då även fysiskt. Jag satt liksom och grät åt reklamer, haha! Ibland får man bara släppa ut det. Och så kollade jag på Extreme Makeover Home Edition och jag VET ju redan att jag kommer gråta när jag ser det programmet, än dock såg jag det och ojojoj vad jag grät. Och det där huset var banne mig det fulaste jag sett, så jävla rosa att man ville spy.. Men ändå var jag så glad för de som fick det skitfula huset. De var så lyckliga att jag bara satt där och grät och grät. Ojoj. 
Sedan såg jag på Nanny Diaries (låter som att jag aldrig flyttar på röven, men jag såg faktiskt på detta på övervåningen, så jag flyttade minsann på röven) och så somnade jag på soffan. Eller rättare sagt, jag somnade och i den sekunden vaknade jag till av att jag somnade (makes sense???) och då flyttade jag mig till sängen för att sova, men jag visste nog redan att det inte var någon idé att finna ro där och likt fan låg jag där och tittade upp i taket och var helt klarvaken då. Och sedan var det chill framför datorn och prat med mamma om släktnamn och såklart lite dansterapi, tills jag slutligen la mig för att sova. 
 
Idag onsdag förspilldes våran sovmorgon på en föreläsning som hette "Framtidsresan". Den var rätt så skoj och man fick göra rätt mycket och inte sitta så still. Men det var ju unga människor och de förstår ju hur det är att lyssna på föreläsningar tyckte jag i alla fall att det kändes som. Det var lite olika stationer att vara på, eller tre egentligen. Och det var mycket snack med Bella om att vi nog inte var så duktigt på det där med skogsindustri och sedan blev vi alldeles överlyckliga när vi fick en gratis stiftpenna (vi var inte de enda) och studsade runt och skrek "Prisa Herren!".. eller nej..  Men inom oss. Och så mötte vi "Blondinbella" så att säga och på slutet tog vi en gruppbild och vi fick hoppa upp i luften och skrika "Framtiden!" (this part is actually true..) och vi gömdes oss så gott vi kunde. Vi fick sluta med föreläsningen 50 minuter tidigare än tänkt, som sagt det var unga människor och de förstod värdet av att få sluta tidigare och få njuta av en lång lunch. Lunchen var väll inte så njutningsbar direkt, men sällskapet och våran samtalsämen var verkligen det. Vi gick från "musik i reklamer" till "gosedjur från man var liten" till "koncentrationsläger" och sedan kom Daniel och skrämde mig. Vi hade lunch i två timmar tror jag, hahah. Men tiden bara flög iväg.
Sedan var det matte lektion och jag passade på att gå tillbaka i tid med uppgifter och vi har nu fått tillstånd att flytta vårat prov, men då till onsdagen innan det egentligen skulle varit. Det vill säga onsdag nästa vecka. Jag fattar en hel del, on my own, känner jag. Men jag fick hoppa över ett helt område i början då vår läraren går väldigt fort fram, och det kändes bätte att hålla sig till de uppgifter han gick igenom och då förstod jag dem rätt så väl faktiskt. Jag är också väldigt muntligt aktiv på mattelektionerna. Jag förstår mer då tror jag. Idag var det jättepinsamt, läraren frågade en fråga och jag trodde att svaret var fem och jag formade det med munnen men jag ville inte säga det för jag trodde det var fel. Men han såg det och sa "Jag hör förslaget fem, men jag skulle vilja säga sex." Och jag bara stirrade i bordet. 
Efter matten var det svenska och en del gjorde prov och vi andra fick läsa texter av romerska författare. Jag fick tröttheten själv över mig då. Jag funderade allvarligt på att säga till svenska-läraren att jag måste lämna klassrummet för att jag kände att jag när som helst skulle falla ihop och svimma. Men på något sätt blev det mindre och mindre trötthet och på slutet av lektion fick vi läsa igenom en pjäs som vi ska visa upp. Den handlade om kvinnor som sexstrejkade för att männen krigade så mycket och de tvingade männen att sluta fred för att få ha sex med sina damer. Och då spelade jag en utav dessa fruar då.. och det var ju väldigt intressant text, haha! Anna Forsberg var min man och sa typ "Ligg med mig då!" och "Din slyna!" Sedan kom jag, Jess och Bella på att slyna kanske man kan heta i förnamn. "Kan du passa min lilla Slyna?" "Gå och lägg dej, Slyna!" Hahah, stört! 
 
Efter skolan satt jag med Daniel och pluggade matte (OMGISTHATEVENPOSSIBLEDIDYOUGETABRAINDAMAGE?) och det gick ganska bra, lite segt i början. Vi hann också med en tripp till Willys med Jesper, Manul och Albin och jag fick smaka Marabou Apelsin Krokant (absoluta favorit-maraboun) och massa skumtomtar! Jag äter ju inte godis, för jag vill inte bli tjock. Men istället för att inte äta något godis alls, äter jag bara godis som jag själv inte köper. Det är helt super, jag får shit från folk hela tiden. Mums, mums!
Och så var det teater. Vi fick lite fika där (se, jag svälter inte) och så var det en helt okej seriös lektion.. men vi fick sluta en timme tidigare. Och då visste jag inte riktigt hur jag skulle ta mig hem, då mamma var inställd på att hämta mig kl 6. Men så när jag stod på prästängsskoleparkeringen såg jag min granne med sina söta barn (som ju faktiskt också är mina grannar) och chansade lite och frågade om jag kunde åka med henne hem och såklart jag kunde det och det var så skönt. Att komma hem på tio minuter istället för att vänta i säkert en timme då.
 
Vad har jag gjort hemma sedan då? Åt lite leftoverpancakes och hemgjord pizza och så insåg jag att jag var absolut tvungen att lämna in min debattanalys och att det bara var fyra timmar kvar. När det var två timmar kvar var jag färdig. JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLAR VAD BRA JAG ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄR!!! Förstår inte riktigt hur jag orkade och visst blev jag distraherad, men jag gjorde den och min åsikt lyser starkt igenom i den och den fick sin egen Ellen-touch, precis så jag vill ha det. Sedan är jag såklart lite besviken på att jag inte gjorde det tidigare, men jag mådde ju så dåligt både i måndags och tisdags och då prioriterar jag mig själv rätt så stort faktiskt. Nu ska jag må bra och göra glädjeskutt och ha dansterapi och se på The Big Bang Theory ;))
 
Ha det underbarast! Nu ligger snön på marken och det gör mig så glad att jag nästan spricker!! 
 
 
Publicerat i