STORYTELLING ★ #1

Hej allesammans! 
 
Jag tänkte att jag skulle starta en ny kategori här på bloggen. Jag har ju nu för tiden, en annan typ av vardag, en annan typ av liv, men det livet jag har kanske inte nödvändigtvis är så händelserikt. Men jag har varit med om en hel del märkliga saker i mina travels och i mitt korta liv, generellt faktiskt. Mycket av det här hinner jag babbla ur mig om jag träffar någon människa på en fest eller bara hänger med någon. Men med er som läser här, har det funnits saker som jag inte har berättat förut om, eller inte har berättat så mycket förut om. 
 
Hursomhelst, den här berättelsen utspelar sig på Nya Zeeland. Någon gång i Oktober 2014. Vid den här tidpunkten hade jag fått jobb på glassbaren Giapo, en italiensk glassbar olikt allt annat ni kan tänka er. Det var ett konstant högt tempo med mycket kunder hela tiden som man skulle interagera länge med. Väldigt roligt. Jag kan förresten tipsa er om att kolla in Giapo´s hemsida här. Mycket häftigt att se där. 
Det var alltså för mig en vanlig dag där. Vad jag minns var vi jag och kanske två till tjejer som var där och det var dags för stängning. Ja, alldeles strax. Vi skulle precis ta emot dom sista kunderna. En man kommer in. Han talar inte med mig utan min kollega, han beställer en glass och när hon är i görningen med denne så får han syn på mig. Han utbrister genast: "WOW, you´re beautiful! Can I have your phone number?". 
 
Ja. På riktigt. Jag tyckte förståss att det var jätte corny men blev väldigt smickrad och smög undan till min telefon (jag kunde inte mitt nr utantill) och skrev ner mitt nummer på en Giapo-servett som jag gav till honom. Haha, bara den händelsen är ju story nog tycker jag. Men ni ska såklart få veta vad som hände med den här mannen. Han hörde av sig till mig. Han hette Abdullah har jag för mig och kom från antigen Iran eller Irak och vi träffades ett par gånger. Jag har inte varit på många dejter i mitt liv, men jag kan väll säga att vi gick på dejt, för sakens skull. Jag minns inte exakt vad vi gjorde, förutom att han hade bil och kunde köra mig till ställen som jag inte sätt förut i Auckland, Nya Zeeland, vilket jag uppskattade. Kanske mer än att träffa honom, haha. Jag minns att vi besökte ett vackert vattenfall. Vi besökte även något ställe med en strandpromenad och där... kysstes vi. Och jag kan inte ens med handen på hjärtat säga vilken kyss i mitt liv som har varit den bästa, men den där var absolut den värsta. Han tvingade sig på mig (nja, inte våldsamt alls, men inte var jag beredd inte) och det var slafsigt och vått. Uschanimej! Nej. Efter den gången träffades vi inte mer. 
 
Jaha, det var min lilla raggningsstory. Har ni varit med om något liknande? 
Ha det så bra!