Mockingbird

Hej, allesammans! 
 
Hur är det med er i vintervädret? Själv älskar jag det. Fullkomligt älskar det. Vinter är min absoluta favoritårstid och nu har den kommit rejält. Jag älskar det. Det är som att jag önskade mig vinter hela tiden i Tyskland och så nu när jag kom till Sverige så har min önskan blivit uppfylld. Och jag tittar på det vackra snövädret inifrån och jag pulsar runt i snön ute och åker spark och nu ska vi även angla, jag och pappa. Så det finns många fördelar med vinter. I love it. 
 
Annars då. Jag kan inte direkt uppdatera så mycket om mitt liv, för det finns inte så mycket jag kan garantera. Jag har sökt ett jobb i Stockholm som flygvärdinna, jag väntar på svar. Blir det inte det så har jag sökt ett sommarjobb som jag jättegärna vill ha, och då får jag hitta på något att göra tills dess. Resa eller väll typ alltid det som jag vill göra. Men det kan lika gärna bli att jag jobbar tills sommarjobbet börjar. Att plugga har också kommit upp på listan. Det finns en skola jag vill plugga på men jag har alltid tänkt att jag kan göra det senare. Men det hela som jag håller på med nu är väll att jag ska göra saker som jag vill göra, nu nu nu! Jag behöver inte ha någon annan i åtanke, så det är lika bra att jag satsar på det jag vill göra. 
 
Jag har ju fixat och grejat med en massa grejer sedan jag kom hem till Sverige, sökt jobb, fixat pass, fixat nytt telefonummer och nu även fixat så att jag kan köra med min bil. Den kan ju komma till användning, om inte annat så vill jag helst ha en bil nu. Och samtidigt inte eftersom att vintervädret ju inte direkt är optimalt. Oh well. Det löser sig nog. Jag får lära mig att försöka ha lite mer självförtroende i mitt bilkörande. 
 
Jag har även skaffat Spotify igen. Ja, jag hade alltså inte Spotify det senaste året typ. Jag tänkte att Marcel och jag kunde dela Netflix och Spotify, men det gick inte så bra. Så nu har jag det igen och herregud, vad skönt. Musik är ju så känslostyrande. Jag brukar säga till folk att jag gillar att lyssna på Eminem, men sanningen är att jag inte har hört så många av hans låtar. Så jag har tagit mig tiden att lyssna lite mer på senaste tiden och då har jag upptäckt att jag VERKLIGEN älskar honom. Omg, så bra är han! Så två av mina favoritlåtar från honom är River med Ed Sheeran och även Mockingbird, omg så fin låt!! Dessutom är ju Ass Like That helt legendarisk, haha! Annars tycker jag om Hov1, The Chainsmokers, Imagine Dragons, Peg Parnevik och jag tycker även om Ida Redigs låt i Melodifestivalen som heter Allting som vi sa. Jag tycker den påminner lite om Veronica Maggios musik, som jag tycker mycket om. 
 
Ja, det är väll det som händer just nu. Försöker slappna av, njuta av vintern, hänga med familj och vänner och läsa och planera för livet, lyssna på musik, gå promenader och träna. 
 
 
 
Hoppas ni har det bra! 
Publicerat i