Is it a plane? Is it a BIRDWOMAN?!

Hej, allesammans! 
 
Jag hoppas ni har det bra, vad ni än har för er. 
Själv har jag det riktigt mysigt just nu. Jag och Marcel har varit hemma i Regensburg sedan en vecka tillbaks och inte gjort särskilt mycket alls faktiskt. Vi har haft fint väder, men de två senaste dagarna har det regnat. Då har jag tänt lite ljus och låtsas som att det är höst. Men det är fortfarande ganska somrigt här. Härligt.
 
När vi kom hem från Italien så åkte Marcel ganska direkt till några klasskompisar och sov hos en av dessa bägge medans dom jobbade på skolprojekt som ska fixas klart nu över den "lediga tiden". Så vi var ifrån varandra i över 24 timmar. Det händer inte ofta kan jag säga. Det var rätt så skönt ändå. Jag träffade lite folk från Horizonte och hade ett Reese Witherspoon-marathon med filmerna "Just like heaven", "Legally Blonde" och "Legally Blonde 2". Riktigt tjejrosa filmer, alltså.
 
Och så när Marcel kom tillbaka så träffade vi också upp några av hans kompisar och hade en bar crawl. Vi började på en bar, eller pub och tog en drink där och sedan gick vi till nästa och sedan till ett tredje ställe. Vi började med Murphy´s Law och sedan Flannigans och till sist nåt piratställe, men jag var lite borta vid den tiden. På första stället hade dom inte cocktails utan jag tog en cider (cider och cider, allt smakar fan öl här), nästa ställe tog jag en cocktail som hette Painkiller med typ all kinds of rum i och dessutom muskotnöt ovanpå och på sista stället klunkade jag vatten och någon sötsliskig shot som Marcel försökte pilla i mig. Nej, jag klarar verkligen inte mycket alkohol, hehe. Men det var en jättetrevlig kväll, jag presenterade lite tongue-twister till dom och de utmanade mig med deras. Jag körde "77 sjösjuka sjuksköterskor skötte 77 sjösjuka sjömän på ett sjunkande sjöskepp i Shanhai", den tyckte dom var lite knepig. Jag brukar alltid dra tll med den. Fnissigt och skoj, men kan ni tänka er, detta var en måndag. Jag vet att det är skoluppehåll nu, men ändå, jag har typ festat mer på måndagar än någon annan dag här i Tyskland. 
 
Sedan så har Marcel och jag mest myst, vi har vart på picknick. Läst böcker. Jag läste ut min "Konsten att skapa en tjej" av Caitlin Moran och läser nu "Holes" av Louis Sachar, tydligen är det ett måste i tyska skolor att läsa den. Det är en ganska kort bok. Skönt tycker jag. 
 
Marcel och jag har typ kollat på en film varje kväll. Inget konstigt med det kanske ni tycker. Men vi har riktigt olika filmsmak faktiskt och vi får köra ganska strikt med regeln "varannan får välja". Så Marcel valde en film som heter Prestige. Riktigt bra film, lite mindfuckad, mycket magiker-tjosan, absolut ett filmtips. Sedan valde jag filmen Super 8, som jag har sett innan länge, länge sedan. Riktigt bra Steven Spielberg rulle, väldigt lik Stranger Things faktiskt. Den ska ni absolut kolla in. Igår kollade vi på Dark Shadows, ännu en film med Johnny Depp och Helena Bonham Carter. Den var väll inga megahit direkt. Man kan leva utan den, rätt osammanhängande. Ikväll är det min tur att välja, men skulle Marcel få välja så skulle han vilja se The Deathnote. Jag är mer sugen på något lite lättare, inget läskigt liksom.
 
Vad har vi mer gjort? Jo, en resa till Sverige. Vi kämpade lite med att boka resan, jag har sällan hjärnan med mig märker jag, men den 29 september- 4 oktober kommer vi till Sverige i alla fall. Jag ville helst åka kring min födelsedag, men Marcel har ett viktigt skolprojekt som ska vara färdigt den 24 september, jag fyller år den 20:e september. Enligt den tyska kulturen ska man ju inte fira födelsedagar i förtid. Utan då åker vi efter helt enkelt. Så den resan är bokad. Förhoppningsvis kommer jag snart boka en till resan som jag är riktigt taggad på. Och så åker vi förmodligen till Coburg imorgon och tar oss vidare till lägenheten i Österrike som min pojkväns familj äger där. Japp, Österrike är paradiset, absolut. No doubt about it. 
 
Jag håller även på att betala in för Universitetet just nu. Det ska fyllas in formulär och lämnas, det ska betalas över nätet och sedan var det en hel tjottahejti med förberedelsedagar då man kan få hjälp med att starta bankkonto och visum och sånt där. Det står en massa olika datum vi kommer börja på, men vad jag förstår börjar jag skolan den 16 Oktober. Ska ju bli coolt att gå på samma skola som Marcel, då kan vi äta lunch varje dag. Och så får man ett gratis busspass om man är student. 
 
Och så kommer vi till en ytterst fantastisk grej. Nämligen ett paket som kom på posten. Ni förstår, i Italien fick jag ett slags impulsryck när jag såg minst sagt det vackraste jag någonsin sett på en instagram-bild. Ett konstverk, en unik mothafucking piece of art! För vacker för ord och tillräckligt vacker för att skriva en roman om. Och då var jag ju givetsvis tvungen att beställa hem detta konstverket. Och just det gjorde jag. Jag köpte alltså konstverket i Italien, över internet. Och räknade väll typ med att den skulle vara framme innan vi kom hem. Icke sa nicke, det krånglade förståss. För att jag råkade säga att vi bodde på Ostengasse 10 istället för 11 så fastnade paketet i Straubing, inte så långt ifrån där vi bor. Men Marcel hjälpte mig att ringa och snart så hade vi paketet hos oss. Paketet låg inuti ett paket som låg inuti ett paket. Inuti fanns där ett plagg. Typ en jacka. Ja, ett plagg helt enkelt. Med världens alla färger. Jag känner mig som Slash i Guns N Roses, jag känner mig som Peg Parnevik, jag känner mig som Beyoncé, jag känner mig som kungen. Jag regerar! Jag känner lite att jag inte har den blekaste aning om hur jag ska tvätta det här underverket och undviker för tillfället att ha på mig den inte bara när jag äter mat som kan spilla, men även på toaletten och utanför lägenhetsdörren. Än så länge i alla fall. Underverket kommer från nåt märke som heter Andi Bagus och de gör typ bikinis i vanliga fall, men även den här vackra fågeldressen. Ja, ni förstår nog inte hur lycklig jag är. Jackan agerar just nu inrednings-del i vår lägenhet, så tjusigt. Och då och då tar jag på mig den, men tar av mig den när jag svettats lite, den är fett varm.
 
 
 
 
 
 
 
 
Hoppas ni har det bra! Lämna gärna en kommentar, så hörs vi när vi hörs! 
Publicerat i