Ingen snö, ,men ny kran


Hej, allesammans! 
 
Hur har ni det i snöiga Sverige? Om jag är avundsjuk? OOOOM jag är! Här i Regensburg är vi mest glada att vi har fått tillbaka solen igen. Jag lovar alltså, det var typ två veckor med bara gråa dagar här. Nu är det äntligen lite soligt igen. Idag har Marcel och jag förbud mot att tala engelska med varandra. Vi får prata antingen svenska eller tyska, helt enkelt. Och vi stötte på lite problem vid middagen eftersom vi då alltid brukar kolla på ett avsnitt av "That 70´s show" till middagen. Men då kom Marcel på att jag hade sagt att jag bara var tvungen att visa honom en svensk film, nämligen Kopps. Så det blev middagsunderhållningen. Marcel tyckte ändå att den var ganska cool. Filmen påminde honom lite om Hot Fuzz. Jag älskar den, jag tycker att den är helt spot on! Annars så har det gått ganska bra att hålla sig till bara tyskan och svenskan. Marcel och jag möttes upp för att äta lunch på universitetet och det är direkt efter hans svenska lektion och min tyska lektionen så vi pratade lite om det, fast på varandras språk. 
 
Alltså jag känner nästan att jag vill be om ursäkt ifall min svenska börjar falla ihop. Jag har verkligen kommit i något stadie då tyskan har tagit över och jag glömmer helt enkelt bort korrekt svenska. Så om det är ologiskt så är det på grund av det. 
 
Annars så börjar det bli lite nedräkning just nu. Nu är det ju mindre än en måndag tills jag ska fira mini-jul med Marcel och sedan flyga med min pappa och Bettina och Ebba till den dominikanska republiken. Jag är väldigt taggad på palmer och värme, även om det inte är snö här. Det kommer bli härligt! 
 
Vi är också väldigt glada just nu för att vi har fått en ny kran i köket! Det har burrats och vibrerats och läckts något helt otroligt från den gamla, vi blev väckta flera gånger under natten och så fort jag satte på vattnet i badrummet så började den burra och bööörna. Jättehögt. Men häromdagen kom våran Hausmeister förbi och fixade en helt ny kran! Toppenbra ju! I helgen ska vi till Marcels mormor och baka kakor med typ hela hans släkt! 

(null)
Kolla vad vi ska på förresten! Marcel lärare som han har i svenska ska vara med i Luciatåget! Gud, vad spännande! Jag älskar verkligen Lucia!!! 
 
Hoppas ni får en bra helg! 


Publicerat i