Va? Bara två veckor kvar på Horizonte?

Hej, allesammans! 
 
Hoppas allt är bra med er. Det är alltid spännande att se hur mycket varmare det är här i Regensburg jämfört med regn-piss sommaren i Sverige-landet. I alla fall så verkar det ju bli bättre i Sverige nu. Här är det varmt och skönt i alla fall, sedan maj typ, haha. 
 
Nu är det mindre än två veckor kvar på Horizonte, jättesorgligt. Det är så himla mysigt att vara där varje dag och träffa alla människor. Dom är så glada och snälla. Det är också så himla häftigt att träffa så många olika etniciteter varje dag. Nu har vi två ryssar i våran klass. Gud, vad kul det är att höra om Ryssland. Så intressant. Och förra veckan var sista veckan för en massa mexikanare, en av dom gick i min klass, Alejandro och han gav mig ett armband som present. Så snällt. Han berättade mycket om Mexico och hur himla farligt det faktiskt är där. För några veckor sedan var vi typ tolv pers i våran klass, det är en full klass. Då var vi folk från Tunisien, Serbien, Italien, Mexico, Sverige, USA, Australien, Grekland, Turkiet och Spanien.Så himla häftigt, vem kommer från Tunisien liksom. Och Serbien. Tydligen finns det en massa nattklubbar som är i vatten i Serbien. I en flod så sitter man där i badkläder och dricker typ. Märkligt. Men alla är väldigt roliga. 
 
Vi har bytt lärare. Igen. Det är min tredje lärare här på Horizonte, alltså sedan den 29 april har jag haft tre lärare. Hon heter Chris och är väldigt kaosig och all over the place. Hon hör ganska dåligt ibland, så när någon säger något och hon står vänd om och så ska hon börja lyssna på den personen och så pekar hon på heeelt fel person. Hon pekar typ på personen som var i andra sidan rummet från den personen som egentligen talade. Det kan vara lite frustrerande ibland, men hon funkar. Vi spelar spel verkligen VARENDA dag. Det är lite hennes grej. Ärligt talat så är hon den mindre bra läraren av dom jag har haft. Steffi och Gudrun var superbra, men de är ju på skolan om jag undrar något eller så. 
 
Jag började i nivå A2.1 och sedan A2.2 och nu är jag i nivå B1, vilket känns jättebra. Jag har gjort enorma framsteg, det känns väldigt naturligt och normalt att förstå och prata tyska. Jag läser en tysk bok och jag umgås med tyskar utan problem, går till affärer utan problem. Att läsa är fortfarande väldigt svårt. Men jag läser en bok som är i C1-nivån, vilket är typ den högsta så det är knepigt men det är ju ganska självklart. 
 
Det är faktiskt ganska många som har börjat ungefär när jag började och som kommer sluta på Horizonte typ nästa vecka, tlll exempel Dave. Och då har vi liksom blivit ett litet gäng. Jättekul. Jag försöker göra aktiviteterna som skolan erbjuder så mycket jag kan nu dom sista två veckorna. Den 28 juli är min sista dag.
 
I måndags var vi på Taekwon-do och i tisdags var det typ en liten picknick-grej med Horizonte-folket. Jättemysigt, vi satt och snackade. Och efter det cyklade jag till Jakob, där var Nick och Marcel så spelade vi Settlers of Catan. Och igår var vi på Westbad och badade, de har inomhuspooler, utomhuspooler, pooler med vågmaskin, rutschkanor, varmt vatten, normal temperatur vatten, och en stoooor gräsmattan som man kan sola på. Jättenajs. Efteråt åt vi hamburgare på ett nytt ställe i Regensburg, Burger House. Supergott. Veganska hamburgare med Portabello-svampar, gucamole, mayo, advocado och chili cheese fries. Nom! 
Idag är det också en skolaktivitet. Jag vet inte exakt vad det är, men vi lär ju förstå det med tiden. 
 
Anyways, nu undrar ni säkert vad som kommer hända efter Horizonte. Well, först så har jag en vecka då vi inte gör något särskilt, förutom att Marcel har sin mest intentiva period med prov då. Efter det åker vi till Italien. Den 11:e augusti börjar vi köra, men vi är framme dagen efter. Vi åker med hela Marcels familj, så Marcels systrar och en pojkvän till och Marcels bror med flickvän och jag och Marcel och Marcels mamma och pappa. Så det blir ett gäng, vi kommer åka till Toscana och ha ett hus med en pool, men förutom det så vet jag inte så mycket om vad som kommer hända där. Sedan kanske det blir en resa till Sverige, Marcel funderar på att åka på cykelsemester igen. Vi har pratat om London, kanske mera i England. I alla fall, så kommer vi stanna kvar i våran lägenhet. Jag vet inte hur länge, men vi behöver inte hitta något nytt i alla fall. 
 
Jag har ansökt till Universitetet. Superläskigt. Och kaosigt. Vi ansökte bokstavligt talat på sista dagen, i ren stress. Mina betyg fick skickas med express-post och kom precis i tid, och sedan cyklade vi snabbt, snabbt till Uni. Jag har sökt till Psykologi-programmet, en Bachelor. Men jag är tvungen att plugga en termin tyska först innan jag kan plugga Psykologi. Men antigen blir det alltså det som händer i höst. Eller så har jag också sökt ett jobb. Jag tänker inte berätta mer om det just nu i alla fall. Inte förrens efter lördag i alla fall. Men det är väldigt spännande i alla fall. Lite av ett drömjobb verkligen. Men blir det inget av dessa bägge så får jag helt enkelt hitta på något annat. Men jag stannar i Tyskland i alla fall. Det känns väldigt normalt att bo här faktiskt. 
 
 
 
 
Nåja, det får räcka för uppdatering just nu. Idag jobbar Marcel, som vanligt på torsdagar och då brukar jag städa lite och laga mat, så det kommer jag göra. 
Hoppas ni får en toppenhelg. 
 
 
Publicerat i