En skitdag som vände och Nikolaus

Hej, alla ni i de svenska stugorna! 
 
Så, jag måste ju förståss fortsätta berätta efter min cliffhanger igår i förrgår. Hur var det egentligen att fira den 6:e december i Tyskland? Well, den där snubben Nikolaus verkade ju vara något förvirrad eftersom det stod en chokladtomte i en av mina skor och även en i en av Marcels skor på morgen när vi vaknade. Sicken tok, med tanke på att Marcel var sååå säker på att Nikolaus kommer på kvällen. I alla fall så kom Marcel på kvällen hem efter att ha varit och köpt mjölk och berättade att det hade varit någon utanför våran ytterdörr. Han hade tydligen ringt på dörrklockan men ingen hade kommit och öppnat. Så jag och Marcel gick till hallen och tittade och då saknades en utav mina skor. Märkligt, eller hur? Men Marcel, som har varit med förut, sa åt mig att öppna ytterdörren. Och mycket riktigt, där stod min sko fylld med godis. Tydligen hade Nikolaus fått höra att jag gillar Elefantsnören, som ju är mitt favoritgodis. Så där fanns minsann en tysk variant av detta.
 
Men ännu märkligare är det som händer därefter. Bara någon halvtimme efteråt så hör jag att det ringer på dörren och då har inte Marcel hört detta. Jag och han går till hallen och då är hans sko försvunnen. Även denna hittar vi utanför ytterdörren fylld med godis. Kan ni tänka er? Marcels godis var också några av hans favoriter. Hihihi. 
 
The aftermath av den 6:e december, Nikolaus-dagen. 
 
Skämt åsido så hade jag faktiskt en riktig skitdag i övrigt igår. Jag känner mig riktigt glad och lycklig nu när årets bästa månad december är här. Men trots det händer det ju saker hitan och ditan. Hursomhelst, när jag vaknat och gjort mig iordning för att gå till bussen så tänkte jag kolla att podcasten som jag brukar lyssna på på onsdagar var nedladdad. Men det var den inte. Jag försöker ladda ner den och det står att den inte är tillgänglig. Jag försöker och försöker och ballar ur lite. Jag har lyssnat på ljudböcker på sistone, men såg verkligen fram emot att lyssna på just exakt den här podcasten. Men det gick åt helvete och jag bryter ihop och badrummet fortsätter att vara upptaget och precis när jag bestämt mig för att gå trots att jag inte har borstat tänderna, så råkar jag rycka till på halsbandet som jag har på mig och det går sönder. Jag blir ganska så förkrossad, kedjan till halsbandet som är från Sri Lanka går av! Fuck! 
 
Oh, well. Dagen går vidare. Jag raderar podcast-appen. Flippar ut när jag inte kan hitta den igen, hittar en annan podcast-app, acast-appen och kan äääääntligen lyssna på det där poddavsnittet som jag har längtat efter så mycket. Och halsbandet. Well, kedjan var inte det stora värdet, utan snarare elefant-smycket som hängde på kedjan. Och jag hade en tom armbandskedja som jag fick av mina kollegor på simhallen, och där på kunde jag sätta elefanten, vilket blev jättefint. Snacka om att jag kunde turn my frown upsidedown.
 
 
Men var min helvetesdag slut där? Nej, knappast. När jag var på väg hem och skulle stoppa nyckeln i nyckellåset, trycka till och vrida om SÅ GÅR NYCKELFAN AV PÅ HÄLFTEN. Hahhaha, ska jag skratta eller? Japp, halva nyckeln sitter alltså inne i nyckellåset och resten hade jag i min hand. Jag hade prylar som skulle lämnas i lägenheten så jag ville inte gå och sätta mig på nåt café. Det var inte heller någon annan som var hemma i lägenheten. Nej, men Marcel gick direkt från sin lektion och hem och då lånade han en tång av en kompis. När han väll kom till mig och försökte ta ut nyckel-halvan med tången så gick det ganska lätt och vi kom in i lägenheten med hans nyckel. 
 
 
 
Dagen fortsatte i ett magiskt tecken. Vi fixade en ny nyckelkopia och åt lunch på ett mysigt indiskt ställe. Dessutom köpte vi belysning till våran julgran och pyntade de. Mycket mysigt. 
 
 
 
Dagen speglades också av att jag äntligen har fått tag i en teddy-jacka. Jag har velat ha en teddy-jacka länge nu. De har ju varit himla populära på sistone, vilket har gjort dem lite off-putting, men framförallt har jag inte velat köpa dem för att jag redan har nog med jackor, och att de verkar kosta sin peng. Men, gissa vad som händer inne på H&M, jag stöter på en jacka som skulle kostat 600 spänn som är nedsatt till 200 kr. Himla najs. Den passade perfekt och är så himla fluffig och go. Det får bli min julklapp till mig i år. 
 
 
 
 
Och nu är det dags för mig och Marcel att åka raka vägen till Sverigelandet i Tyskelandet, nämligen IKEA för ett svenskt julbord! 
Ha en härlig torsdagskväll! 
Publicerat i