just taggin along

Hej, allesammans!
 
Hoppas alla ni därute már bra. Jag tänkte att det var dags för lite uppdatering. Som vissa vet sá har har jobbat min tredje säsong pá Movänta camping och definitivt den mest intensiva. Jag har varit heltids-anställd för första gángen i mitt liv och jag har tjänat mer pengar än vad jag gjort nágonsin i mitt liv, vilket ledde till att jag fick en ganska rejäl identitets-kris i början pá juni. Det, plus att jag var tvungen att vara nágon form av ledare pá campingen, vilket är väldigt lángt ifrán den jag är. Jag är ju ensam-barn och har aldrig bossat över nágon yngre och dessutom sá är jag inte särskilt förtjust i regler och másten. Jag tycker mest att folk fár göra som de vill.
 
Men efter ett tag pá campingen sá började jag lära mig mer vad som funkar och vad som blev mitt mál som ledare. Det málet kom ganska självklart, att ha roligt.  Det var det allra viktigtaste för mig, att receptionisterna och städerskorna skulle ha det roligt pá jobbet, annars skulle jag inte ha nágon anledning att ha dem där.
 
Hursomhelst, det blev mycket jobb under sommaren och mánga, mánga timmar. Väldigt fá lediga dagar och jag träffade i princip inte Marcel pá tvá mánader, vilket var väldigt jobbigt. När Marcel sedan kom ákte vi snart iväg pá en veckas Gotlands-semester, jag, pappa, Bettina, Ebba och Ebbas kompis Vilma. Och precis som mánga ár innan ákte vi pá Medeltidsveckan. Och oj, vilken bra vecka. För att bara fá en veckas ledighet pá hela sommaren sá kunde vi inte fátt det bättre. Eftersom vi var sex personer sá fick jag och Marcel sova i ett tält utanför husbilen, vilket visade sig bli lite knepigt, dá det var typ tidernas blásigaste Gotlands-vecka. Men det gick bra, alla nätter utom den sista dá vädret visade sig riktigt ruskigt, mycket blást som innan, men även mycket regn. Dá kunde vi ta kontakt med en bekant till Bettinas föräldrar, som bor i Visby, sá vi fick möjligheten att sova i ett rum som de hade som ateljé för keramik. Lite läskigt med alla keramik.gubbar som stirrade pá oss, men vi var sá nöjda med tvá riktiga sängar och egen toalett och handfat, wow alltsá!
 
Efter den veckan jobbade jag nágra veckor till pá Moväntas Camping tills mitt anställningsavtal gick ut, och den 1:a september började jag mitt nya jobb, vilket egentligen inte alls är ett nytt jobb men en ny anställning.
Som jag skrivit förut sá har jag jobbat som vikarie pá simhallen i ungefär ett árs tid nu och jag har fátt jobba báde inne i simhallen, men även i städ-gruppen. Och städ-gruppen är ju inte bara städ utan heter egentligen Evengemangs-gruppen. I den gruppen har jag nu alltsá fátt fastna och fá en tjänst där. Sá mitt jobb är alltsá främst ett städ-jobb, men dá och dá hálls det olika event i Olsbergs Arena och de tvá konferens-rummen vi har, sá när vi har till exempel en konferens sá är det vi som är värdarna för det, sätter pá oss en tjusig skjorta och kokar kaffe, ställer fram muggarn, tallrikar, sádana saker, ibland är det en matbeställning som ska tas emot och packas upp. Sá konferenser, musikcafé och olika cuper, som USM-cupen som kommer nágra helger framöver, är olika saker som händer dá och dá i mitt jobb.
 
Min tjänst skulle vara frán första september 2016 till första september 2017, men dá kunde de inte veta om det skulle bli en tillsvidare-tjänst eller om pengarna de fátt för att skjuta till den här tjänsten skulle utökas eller om det bara skulle bli den här perioden. Hursom sá kunde inte jag välja att ta tjänsten till den första september nästa ár, utan jag har valt att jobba tills den sista mars och sedan i April flyttar jag till min pojkvän i Tyskland!!!! Wiiiiieee! Jag är superexalterad och känner mig jätteredo. Jag har ju bott i mitt hus i nästan ett ár nu och jag máste säga att det tog nästan ett ár att bli riktigt bekväm och känna mig som mig själv i mitt hus. Och just därför máste jag lämna nu. Jag har ju alltid vetat att jag inte skulle vilja bo i det här huset särskilt länge, plus att jag hade ett ekonomiskt mál som jag, som det ser ut just nu, kommer uppná kring första April, men jag var tvungen att känna mig riktigt redo för det, och nu känner jag det, vilket är jättecoolt!
 
Jag kommer alltsá studera tyska i Tyskland, men pá sistone har jag blivit sá himla sugen pá att jobba med barn igen att jag kanske kommer kolla runt om folk söker barnflicka/nanny/barnvakt av nágot slag, alternativt jobba som vikarie pá förskolor/skolor.
 
Vi fár se helt enkelt. Men idag har jag en ledig torsdag frán jobbet och jag är väldigt glad över det, men ännu gladare över att Marcel kommer till Sverige idag!! Vid fyra-tiden idag ska jag hämta honom i Nässjö och sá ska vi nog äta pá Amazing taste, resturangen jag jobbar pá ibland. Och äta munkarna jag köpte pá marknaden i Eskjö igár. 
 
Hoppas ni har det bra idag och njut!
 
 
Publicerat i