Horsetrekking

Hallå där! 

Hej du väna, hälsar jag från Hippieparadiset! Ja, jag tar mig rätten att kalla detta stället för det, med positiv klang. Alla är så glada och vänliga och jag ser dreadlocks åt alla hörn och kanter. Och när jag var i köket och en kille råkade stöta till mig så sa han "sorry Sister!". Haha, alla är en stor familj här. Det behövs när man reser. 

Idag åt vi upp de få cornflakesen vi hade kvar och åkte in mot Raglan och hittade ett ascoolt fish and chips-stället. Stålande sol, blänkande hav och massa fiskare och själva butiken doftade fisk så det tjöt om det, åh vilken härlig doft. Vi köpte vår mat och insåg att vi höll på att försena oss. Vi åt i bilen medan vi åkte och vart skulle vi...? 

Jo, men horsetrekking var det ju! Äntligen! Igår sent på kvällen fick vi svar på vårat mejl till de som håller i horsetrekking här och vi kunde få följa med. Vi fick pröva hjälm och den ena hästbruden höll i en liten lektion i ridning och så fick vi hoppa upp. Jag är ganska säker på att min häst var en tjej, jag är ganska säker på att hon hette Dodge eller nåt? Hon var vit med många små bruna fläckar. Mycket fin häst, men mycket envis och jag fick jättekorta tyglar så när hon bestämde sig för att nu skulle hon jävlar äta gräs då ryckte det till så jag trodde armarna åkte ur led. 

Jag måste medge att jag var ganska rädd för hur jag skulle reagera. Förra gången jag var uppe på en häst kände jag att jag skulle falla av, att jag inte hade nån kontroll och det var helt enkelt allmänt läskigt, haha! Men denna häst var helt lugn och jag blev helt lugn med hästen. Jag fick känslan av att falla av en gång, men det gick i väldigt lugn takt hela tiden. 

För er som inte vet vad horse trekking är så är det i princip så att man går på en hike ut i naturen fast på hästryggen. Vår grupp var ca 14 pers och stigen vi gick på tog två timmar och vår både mycket upp och ner, vilket var lite läskigt först, men så börjar man fatta att hästar verkar fan kunna gå i 90 graders lutning och inte ramla. 

Jag började medvetet låta min häst stanna upp ledet lite i uppförsbackar, då stannade hon och väntade och när de andra hästarna var en bit bort tog hon lite mera fart vilket var riktigt kul!

Dessa två timmar gick över mycket fort och vi hann se en massa utsikt, härligt solsken och blå himmel och vi såg även turkeys, påfåglar, ankungar och getter. Ja, och kossor och hästar förstås. 




Precis mot slutet blev man jäkla öm i innerlåren och när man skulle börja gå igen när man hoppat avså var det som att man glömt bort hur han gör när man går. 

Vi åkte mot Hamilton för att handla efter ridandet. Det blev mycket gott mån tros och när vi kom hem spelade vi fotbollsbordspel och chillade. Vi lagade även en Apple crumble eller smuldejspajs som det ju heter på svenska. Mums! Vi passar på nu när vi har ugn. 

Nyss blev det kycklingklubbor i ugn med potatisgratäng med broccoli i till middag. Mums! Ska nog krypa in i tältet och sova nu, huvudvärken tippar lätt fram nu. 

Kelly, hunden som bor här på Scott's place! :) 

Ha det bra, kramar! :)