All about an update

Hej allesammans!
 
Jag hoppas att skola och jobb har kommit igång smidigt för er alla som det gäller för. Jag har ju, som jag tidigare nämt, något märkligt sommarlov fortfarande. Universitetet kommer igång den 16 Oktober så ännu har jag tid att lalla runt och hitta på vad jag vill. Förra veckan var vi ju som sagt i Österike och det är även andra spännande saker framför som jag tänkte berätta om idag. 
 
Hösten har alltså kommit även hit till Regensburg. Det är märkligt. Det var så härligt varmt i Italien och även när vi kom hem därifrån så var det liksom sommar, i Österike var det aldrig riktigt kallt heller, men sedan blev det verkligen kallt på riktigt. Det var liksom lite ovant att frysa, jag hade inte gjort det på ett tag. Men folk klär sig jätteolika här i Regensburg, vissa i shorts, vissa i dunjacka. Men jag skulle kalla det höst i alla fall, kyligt liksom. Så nu ska jag gå igenom garderoben och plocka undan shortsen och sånt där för nu. Men det är ju härligt. Jag märker hur jag konstant vill ha en kopp med någon varm dryck i handen. När någon granne för ett tag sedan ställde ut en massa prylar som hen skänkte bort så hittade jag där i en fullt fungerande ljusslinga som vi har hängt upp och gjort vårat rum ännu lite mysigare. 
 
 
Vi kommer ju som sagt bo kvar i våran lägenheten, men som det verkar nu så kommer vi tyvärr att få bo i ett annat rum i lägenheten. Det är synd, för jag tycker verkligen om vårat rum, det har börjat kännas väldigt mycket hemma här nu. Men vi får väll vara glada att vi får bo kvar, det är ju väldigt central och vi tycker om att bo här, det är det som räknas. Vi väntar bara på att vår rumskompis tar ut alla möbler och målar vitt. Det blir säkert jättebra det med. 
 
Häromdagen så var jag och min kompis Anna som jag träffade i Horizonte på bio. Hon har börjat praktisera på ett sjukhus och kommer typ i Januari bli läkare på riktigt så himla coolt. I´ll tell you one thing, tjeckier är jävligt flitiga med skolan och så. Men hon är jättetrevlig och vi såg på "Ich einfach unverbesserlich 3" vilket är den tyska titeln på "Dumma Mej 3". Jag blir faktiskt ganska imponerad av mig själv, att jag kan träffa upp en kompis som jag enbart pratar tyska med och typ fatta allt som vi pratar om och dessutom kolla på en film och i princip fatta allting. Okej, inget megasvårt språk på den filmen, men ändå. Det är rätt häftigt. Så det var mysigt, jag har faktiskt inte varit på bio på superlänge, för att det helt enkelt inte varit så bra utbud. 
 
Nåväll, med hösten kommer ju filmtittande och jag och Marcel har kollat på en mycket speciell film. Vi har alltså kollat på The Rocky Horror Picture Show. Varje gång (nästan) när jag åker hem till Marcels barndomshem/mammas hem så spelar vi antingen Wii Sing eller Wii Dance och då har "The Time Warp" varit en av sångerna vi har dansat till jätteofta. och därför var vi ju tvungna att kolla in den, eller ja, alla borde ju kolla in den filmen om man inte har gjort det. Den är precis så märklig som jag tycker är härligt. Så The Rocky Horror Picture Show-spellistan på Spotify har spelats MYCKET och dansats till. 
 
Vad mer då? Jo, den 20 september så fyller jag år!!! Woooohooo! Jag älskar att fylla år, det är ju sååå himla kul! Och eftersom vi inte kunde åka till Sverige kring min födelsedag, Marcel har nämligen skolprojekt som ska vara inlämnat den 24 september så då fick jag för mig att göra något annat kul och crazy för att fira mig. Och nu är en resa bokad! Jajemen, dagen efter min födelsedag alltså den 21 september så flyger jag till LONDON! Och dagen därefter möter min kusin Rebecka upp mig där och så ska vi fira att ha det najs helt enkelt. Vi har även bokat en musikal!! Typ det härligaste som finns ju! På lördagen kommer vi att se "The Book of Mormon"! Whoop whoop! Spännande! Vi har även hyrt ett airbnb boende så vi får se hur det här slutar. Men det blir kul. 
 
Bildresultat för the book of mormon
 
Veckan därefter är det dags för en Sverige-resa. Vi kommer vara i Sverige mellan 30 september till 4 oktober, så en kort tid men det blir härligt. Då får jag firas av familj och släkt och kanske smaka lite kräftor. Dessutom har jag en inre lista i huvudet på svenska gottigheter som inte finns här i Tyskland, såsom nyponsoppa, Djungelvrål och kan ni fatta att det inte finns Fanta exotic här. Plus att det givetsvis ska tryckas in en Via Venetto pizza när vi är i Eksjö, YUM! 
 
Förresten, jag funderar på om jag ska ta och filma lite i Regensburg. Visa lite favorit-ställen och våran lägenhet kanske så att man får mer av en visuell uppfattning av mitt tyska liv? 
 
Hoppas ni har en underbar dag, så hörs vi snart! 
Publicerat i