🍂 Vandring i Nationalpark Bayerischer Wald 🍁

Hej, allesammans! 
 
Hoppas att ni har en hÀrlig söndag. Jag och Marcel kom nyligen hem frÄn Boulderwelt, ett stÀlle dÀr man kan klÀttra, fast utan lina. Vi var dÀr typ tvÄ och en halv timma och till slut hade jag bara för ont i hÀnderna för att fortsÀtta klÀttra, haha. Marcel Äkte sedan ivÀg till en kompis för att plugga med nÄgot projekt och jag stannade hemma för att göra mina tyska lÀxor. 
 
Jag har fÄtt bilder! För nÄgra helger sedan sÄ Äkte jag, Marcel, Marcels syster Michelle, och Marcels syster Yleina (som Àr gravid) och hennes pojkvÀn Timo ivÀg till den bayerska skogen. En nationalpark dÀr man kan vandra olika vandringsleder. Vi var omgivna av gyllengula/bruna/röda och gröna löv. En hel massa fÀrger helt enkelt. Det var solsken som liksom gjorde alltsammans helt drömmigt. Det var som upplagt för en underbar helg. Vi vandrade alla tre dagar. Andra dagen vandrade vi hela dagen i princip, och vandrade upp pÄ en bergstopp dÀr man sÄg utsikt och dÄ kunde man se att det var vÀldigt mÄnga döda trÀd. Tydligen Àr det nÄgon slags bagge som invaderar trÀden och som mÀnniska gör man ju ingenting Ät det, eftersom det ingÄr i det naturliga kretsloppet. Men det var ÀndÄ sÄ otroligt vackert! 
 
Lyckligtvis sÄ Àr Ylenias pojkvÀn Timo en bröllopsfotograf. Jag ska berÀtta för er hur det Àr att spendera en helg med en bröllopsfotograf. För det första sÄ tog han bilder som en annan andas, och för det andra; sÄ fort jag och Marcel kittlade varandra, eller pussades eller typ busade med varandra sÄ var han dÀr och tog bilder. Klick, klick, klick! Och sÄ stirrade vi pÄ honom. Och han sÀger inget. Klick, klick, klick! Hahaha. Nu har han redigerat bilderna och jag tÀnkte att ni skulle fÄ se dom. Jag vÀljer att medvetet gömma undan en, typ den bÀsta bilden, eftersom jag sparar den för ett speciellt tillfÀlle. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
HÀr har vi alltsÄ The man of the hour, Timo Hess, bröllopsfotografen. 
 
 
Jag hoppas ni tyckte om dem, jag tycker att det Àr nog alldeles sÀrskilt att kolla pÄ bilder som Àr riktigt jÀkla vackra, mums! 
 
Ha en det bra! 
 
Publicerat i
#1 / / Julia FÀltén:

Vad hÀrliga och höstiga bilder!

Svar: Ja, visst Àr dom! Tack för att du lÀser min blogg! :D ha en hÀrlig dag!
Ellen ThÄlin