Nya insikter om livet

Hej, allesammans! 
 
Jag har nyligen kollat färdigt på vad som kan vara världens bästa tv-serie just nu, nämligen The Handmaid´s Tale. Åååååh, så bra den är. Jag ska hålla handlingen hemlig så bäst jag kan. Men i princip så utspelar den sig i nutid i USA och att bli gravid och föda friska barn blir mer och mer ovanligt och då har dom kommit på en lösning på detta som sedan hela samhället grundar sig för. Väldigt, väldigt bra är den i alla fall. 
När jag hörde hur andra beskrev den så sa dom att det var mycket våld och väldigt grovt, men jag skulle faktiskt vilja säga att det inte är så farligt. Jag upplever det mer som psykiskt utmanande att titta på det. Väldigt, väldigt intressant och spännande. Men om man är någon som tycker om när det är riktigt mycket våld och när folk är riktigt mörka och onda, då kanske man upplever att den här serien är lite för "snäll". Jag tycker om det, men jag kan tänka mig att folk kan tycka att karaktärerna väljer att göra det snällare valet. Serien innehåller bland annat Poussie från Orange is The new Black och Alexis Bledel från Gilmore Girls. Topptopp. Serien var väldigt lätt att hitta när jag skulle börja titta på den, men nu ar det varit svårare att hitta den på hemsidor, men jag tror att man kan hitta den på HBO om man vill betala för det, annars så har jag sett på Putlocker. 
 
Förutom den här fantastiska tv-serien så har jag hittat en massa youtube-videos av en Lisette Alfredsson. Ojojoj, vilka härliga videos och vilken härlig person. Jag tycker det är så intressant att få ta del av hennes liv på youtube. Hon är typ 29 år gammal och utbildad make up-artist och har mycket intressant att berätta. Hon gör många smink-videos och jag tycker de är jätteintressanta och väldigt professionella, eftersom att hon har gått en smink-utbildning och kan sin grej. Men det som är mest intressant är att få reda på mer om hennes liv, hennes liverfarenhet när det gäller jobb, förhållanden, att flytta (hon flyttar nämligen väldigt ofta) och åsikter. Hon har bott i fosterfamilj och är overall en väldigt intressant person. Jag tycker absolut ni ska kolla in henne. 
 
 
 
 
Något annat jag har kommit till är att när det gäller hudvård för mig, så är återfuktning key. Ojojoj, vad gott det känns att slänga på serum och återfuktningskräm. Det är verkligen det som gör min hud najs. Det och att dricka mycket vatten, vilket i princip också är att återfukta. Jag trodde verkligen inte att man kunde få färre finnar av att återfukta, men det är typ det som händer. Visst, det är viktigt att rengöra och med ansiktsmasker också, men återfuktningen, mhm, mycket viktigt. 
 
Jag har väll även kommit fram till att alkohol kanske inte är min grej after all. Jag har ju valt att inte dricka alkhol förrän typ i år, när jag är 21 år gammal. Och jag tycker det är väldigt spännande och jag vill ju i princip prova allting. Jag mår generellt ganska bra när jag dricker alkohol. Precis som med andra människor tar det fram min personlighet lite mera och gör mig ganska glad, det är väll liksom så alkohol funkar, vilket är lite läskigt i sig, att det kontrollerar en person så pass mycket. Men det är väll också det som vissa kan tycka om med alkohol. Förutom att jag blir glad och lite mera högljudd kanske så kan jag känna av lite i magen. Inte att det gör ont eller så, men jag antar att jag känner av de starka smakerna, den starka alkoholen och färgämnena, och sockret. Det jag inte känner av är att skulle kunna spy. Det finns inte alls på kartan när jag dricker. Varken när jag dricker snabbt eller mycket eller under en lång tid, believe me I´ve tried. Så jag har ganska svårt att förstå hur folk kan spy på fyllan. 
Så, vad är det då som känns dåligt med alkoholen för mig? Jo, alltså.. rummet börjar snurra. Och det behöver inte vara jättemycket alkohol, en drink eller två och det snurrar så dant för mig .Som att jag åkte tusen karuseller och det gör inte att stoppa. Faktiskt ganska läskigt. Så jag vet inte hur jag känner med det nu, men jag antar att det alltid är kul att smaka lite och prova nya grejer. 
 
Det var lite av mina senaste insikter här i livet. Men man kan ju också ta emot dom som tips. 
Hoppas att ni har det härligt! Jag tyckte i alla fall att det var fint att så många ville läsa mitt senaste inlägg. 
Ha det bra! :D 
Publicerat i