Inflyttad

Hej allesammans, 
 
Nu har vi äntligen kommit fram till Regenburg, min nästa stad att bo i.
Vi påbörjade resandet förra söndagen och åkte då färja Trelleborg-Rostock. 
 
Vi anlände i Rostock väldigt tidigt på morgonen så vi hade en härligt frukost där och kollade in staden. Vi fick se en helt briljant soluppgång när vi precis gått av båten. I Rostock fanns det en schyst park och en galleria. Det fanns också en påsk-marknad. Ja, precis, EN PÅSK-MARKNAD! Hur fantastiskt är inte det? Så vi spenderade några timmar där och åt även ål till lunch. Mums! 
 
Efter det far vi mot Berlin. Där checkade vi in på vårat hostel och parkerade bilen. Ja, förresten vi har ju kört bilen med en cykel på. Och en massa grejs i bilen förståss. En stol och så. Vi kollade in Berlin den dagen och bestämde oss ganska snabbt för att stanna två nätter i Berlin. Så första kvällen köpte vi biobiljetter, gick och åt mat och så såg vi på "Ghost in the shell" på IMAX med gigantos läsk och popcorn för att "det var ju billigare....". suck.
Har ni varit på IMAX någon gång? Alltså, omg, dom skryter något alldeles förfärligt mycket innan filmen har börjat. Ojojoj, IMAX är så bra med kvalitén på bilden och ojojoj ni har aldrig upplevt så bra ljud som IMAX har. 
Jisses. Och alla filmer som det gjordes reklam för var sequals. 
Men filmen var väldigt bra faktiskt, jag tror att jag och Marcel tyckte om lite olika delar av den, men det var ganska häftiga detaljer i den tyckte jag. 
 
 
 
Dagen efter så gick vi till ett as-fancy café för jag missade hostel-frukosten. Så då blev det ju lite ynka mer dyrt. Men ganska häftigt. 
 
 
Efter det så bestämde vi oss för att ta oss runt med tunnelbana för att se de olika turist-ställena i Berlin. Så vi tog oss till den där guld-snubben som jag inte vet vad han heter, mitt i en rondell står han i alla fall. 
 
 
Och så Bradenburger Tor förståss.
 
 
Men oj, vad människor i Berlin inte är särskilt trevliga. Vi besökte också shoppinggatan. Så vi åkte allt tunnelbana en hel del den dagen. Vi hamnade på typ värsta jättestora tunnebane-stationen och höll på att gå helt vilse. Det var väldigt många skandinavier i Berlin, så man hörde svenska och danska lite här och där. Anyways, vi kollade in på Urbanoutfitters och lite fler affärer tills de stängde och då åt vi på Vapiano, mums! 
 
Dagen därpå checkade vi ut från hostelet i Berlin, åkte tillbaka till Urbanoutfitters så att jag kunde shoppa lite, vilket jag gjorde. Tjusiga vattenmelons-trosor, en cool topp och ett par nya mysebyxor. Efter det gick vi in i en jul-pyntsbutik. Japp, det stämmer, det finns flera sånna butiker här i Tyskland där det liksom inte spelar någon roll om det är jul snart eller inte, de säljer alltid julkulor, speldosor och nötknäppare. Men de hade också en liten påsk-sektion som jag antar var tillfällig.
 
Vi åt lite soppa till lunch och så tog vi och körde mot Dresden som var vår nästa destionation. 
 
Tar och skriver vidare om vårt äventyr vid ett annat tillfälle. To be continued... 
 
Ha det så bra så länge och glad påsk! 
 
 
Publicerat i
#1 / / Anonym:

Hej