She belived she could so she did

Häromhelgen alltså den 23:e-25:e Oktober så började jag på ett nytt jobb! 
Jag har velat lite med när jag var redo att berätta om det men nu har jag jobbat den helgen och en helg till. 
Mitt nya jobb är alltså *trumvirvel* servitris på Amazingtaste i Eksjö! Kanske låter tråkigt, men jag har så kul där. Jag är såå intresserad av mat och det är mat runtomkring mig där och det luktar gott, jag får vara uppklädd med ett förkläde och vara trevlig mot gäster som ofta är uppklädda. Mm, mycket roligt faktiskt. Jag älskar att jag kan ha två jobb (mitt andra är då alltså vikarie i simhallen), jag jobbar mest på helger på Amazingtaste. Än så länge har jag ju som sagt bara jobbat där två helger, men de båda helgerna var så olika varandra. Den första helgen var väldigt hektisk och många som hade bokat bord, jag blev väldigt stressad, tappad ett glas, spillde på gäster, gav fel beställning, men nästa helg var mycket lugnare, även om det var en del folk på lördagen, men då hade jag lite mer kontroll på läget. 
 
Jag som tycker det är så himla kul med nya saker, lära sig nya saker, vara i nya miljöer och så vidare har tyckt att det varit så kul hela upplevelsen än. De som äger Amazingtaste är ett kinesiskt par, frun är servitris tillsammans med mig och mannen är kock samtidigt som han är resturang-ägare. Hela kulturutbytet med dem har varit så häftigt att få uppleva här i lilla Eksjö. De har berättat en massa om Kina. De kom till Sverige för sex år sedan så de kan inte jättebra svenska ännu, men jag lär dem så mycket jag kan. Tydligen så talas det två språk i Kina, mandarin, vilket är det största språket och det är även obligatoriskt att lära sig i skolan, och så kantonesiska som Nicole och Mao från Amazingtaste talar. Jag har även fått lära känna deras tre barn som är 4, 5 och 6 mån gamla. Nu i helgen fyllde faktiskt fyra-åringen fyra år och de smällde upp med tårta och present, jag fick sitta med och fira dem. Så himla härliga människor! 
 
Nu i helgen var det ju också Halloween och jag fick besök på resturangen och lite utklädda kids som var något för blyga för att våga säga bus eller godis, men budskapet gick fram och de fick lite godis av mig. Den där godisskålen på Amazingtaste alltså, ALLA som kommer dit tar utav den när de går ut, ser så himla lustigt ut. Folk betalar, är på väg ut och så "upptäcker" de godiset. Oj, här får man ta godis. Åh, vad gott. I princip det mest uppskattade på resturangen. Skämt åsido. Jag har verklien blivit förvånad över hur tacksamma resturanggäster är, i Eksjö och i Sverige. Jag trodde inte att folk var så glada och tacksamma. Och dricks! Dricks har jag fått, trots att jag inte trodde att vi i Sverige höll på med sånt? Men oftast/ibland när någon vill betala så vill de gärna lägga till en 10-20 kronor på det. Så glad jag blir! <3 
 
Maten där är förstås supergod och det är så speciellt att få komma "bakom kulisserna" och få se hur allt är gjort, få veta alla hemlisarna. Jag lär mig mycket utav det. 
 
Mitt namn på kinesiska 

En massa andra ord, bland annat kyckling, fläsk, regn och snö. Ser ni?