Mitt dockhus

Hej, allesammans! 
 

I och med att min farfar gick bort detta året och min farmor för ett par år sedan så lämnas mina farföräldrars hem tomt. För er som inte vet så ligger mina farföräldrars hem precis alldeles där min pappas hus ligger. Pappa är till och med hyresvärd. Nu är deras hus ett väldigt gammalt hus, över 200 år och pappa tyckte där behövdes göras renoveringar. När min pappa skulle sätta igång med renoveringarna, så fick jag frågan om jag ville flytta in. Till mitt eget hus, med fler rum än jag behöver. 
 
Men då fick jag alltså ta ett beslut i Nya Zeeland. Och jag har i princip tackat ja till att bo där ett år och vi får se hur det funkar. Så nu har det alltså varit dags för mig att ta beslut inför att flytta in. Just nu väljer jag tapeter och liknande. Eller just nu, egentligen har vi i princip valt tapeter till dem rum som vi renoverar i. Men sovrummet är det mycket svårare såklart. Men som ni förstår så är det väldigt många beslut just nu och inte precis de beslut som en normal 19-åring behöver ta. Fast i och för sig brukar jag aldrig göra sådant som normala gör. 
 
Min farfar lämnade även kvar en bil som inte var många år gammal som jag förmodligen kommer att köpa ut den bilen, men det är något som vi kommer ta tag mer i efter att jag har besökt Prag/Tyskland. 
 
Jag ville främst bara berätta detta för att en del av er kanske undrar vad som kommer hända med mig närmsta året. Och svaret på den frågan kan jag ju inte ge helt solklart, men i stort så kommer jag att bo i Sverige och förhoppningsvis jobba i antingen Eksjö eller Vetlanda, besöka Tyskland flera gånger kanske och även försöka mig på att resa till några av de människor som jag har mött under mitt år i Nya Zeeland, till exempel så träffade jag ju en del franskar. Och så har jag ett väldigt stort London-sug just nu. 
 
Men visst är det häftigt! Jag har ett eget hus! Och en trädgård som i och för sig är väldigt igenvuxen för tillfället, men det går ju alltid att fixa till. Just nu har jag ju främst en väldigt stor längtan till att ha min egen plats, mitt eget hem och få verkligen uppleva mitt hemland och de svenska årstiderna. 



 
Hoppas ni har det härligt i värmen! 
Kramar! 
Publicerat i