Slutet på kontraktet

Hej, allesammans! 
 
Nu är jag inne på mina sista dagar här hos familjen Armstrong och det är otroligt sorgligt att jag måste lämna en sån fantastisk familj, och jag har även kommit barnen riktigt nära! Idag är det den 12:e september och mitt kontrakt går ut om mindre än en vecka, nämligen den 18:e september (två dagar innan min FÖDELSEDAG!!) och vad ska jag göra då? Jag kommer alltså att stanna hos familjen i alla fall till över helgen, eftersom jag vill fira min födelsedag med mina vänner och alla mina vänner finns i Ashburton eller Rakaia Huts. Jag har inga direkta planer, men jag vet vad jag ska ha på mig i alla fall, haha! Sedan har jag planerat att lämna familjen dagen efter min födelsedag, den 21:a september. 
 
Vart ska jag då? 
Just nu har jag kontakt med två familjer som är intresserad av att ha mig som au pair. Och idag fick jag kontakt med ytterligare en familj, så nu ligger det faktiskt mellan 3 familjer. 
 
Jag har sökt jobb som en tok under tiden som jag har varit här på mjölkfarmen, allt från McDonalds, caféer, industriarbete, resturanger och au pair-jobb. Och ändå verkar det bara vara familjer som vill ha au pairer som hör av sig till mig, lite lustigt faktiskt. Jag har haft kontakt med otroligt många familjer och ungefär 90% av alla familjer finns på nordön. Vilket betyder att jag måste flytta. Många av familjerna som jag har haft kontakt med har sedan valt en au pair som redan befinner sig på nordön. De familjer som jag pratar med nu, vet dock om att jag kommer behöva en flygbiljett och upphämtning på flygplatsen.
 
Så vilka är familjerna då? 
Jo, igår så skype-ade jag med en familj som heter The Daniel Family. De har en flicka på 5 månader som har stora besvär med eksem och diverse allergier. De har även en pojke på 3 år som är väldigt aktiv och glad. Familjen har inte haft någon au pair tidigare och de har i princip tänkt att ändra hela deras liv när de skaffar sig en au pair. Just nu så bor deras mormor med familjen och pojken går på dagis, men tanken är att pojken inte ska gå på dagis om jag kommer dit, utan gå på playcentre två gånger i veckan plus simning en gång i veckan, plus gymnastics. Aktiviteter som tröttar ut honom och där han får ut all sin energi helt enkelt. De har ett tvåvåningshus där i princip en hel våning skulle vara min, med sovrum, vardagsrum och badrum. De kommer även att köpa en bil när jag kommer som jag kommer få använda hur mycket jag vill (ja, det låter ju rätt så lyxigt!). Men som sagt så har lillflickan svåra besvär med eksem och är allergisk mot gluten, soya och mjölk om jag förstod det rätt, så visst skulle det vara en utmaning, men jag tycker ju jättemycket om att ta hand om bebisen här, så det kanske skulle vara härligt ändå. Familjen bor nära Hamilton, och bor två timmar från Auckland, och de vet om att det finns au pairer i området. 
 
Idag om bara några minuter ska jag skype-a med en till familj, nämligen The Herdson Family. De är mjölkbönder och bor på en dairy farm precis som jag bor på nu med, vilket lockar! De har tre pojkar i åldrarna 4, 3 och 2, vilket ju också det låter som en utmaning. Men pojkarna går alla på dagis och/eller liknanade och de är tydligen väldigt aktiva pojkar som gillar att vara utomhus mycket. Familjen kommer ha fullt upp på farmen och behöver en au pair som bor hos dem och hjälper till som en familjemedlem. Familjen bor i staden Bulls, som tydligen ligger nära staden Fielding, alltså bor de närmast Wellington. 2 och en halv timma från Wellington tror jag. De bor alltså ganska mycket ute på landet. De har haft au pairer sedan 3 och ett halvt år tillbaka från alla möjliga ställen och nu behöver dom en ganska akut och de är villiga att betala flygbiljetten till dem. Då skulle jag flyga från Christchurch till Palmerston North. 
 
Nåväll, nu vet ni lite mer om det.
Nu ska jag i vart fall ta och skype-a med The Herdson Family. 
Publicerat i