Vaccinationsjournaler

Hallå! 

Jag blev nyss jätteglad! 
Jag ska ju som sagt komplettera min Au Pair-ansökan med ett friskintyg, men på vårdcentralen sa de att jag måste ha med vilka vaccinationer jag har fått i mitt liv. De sa att de skulle finnas hos skolsköterskan. Att ens få ut de två vaccinationer jag fått i skolan, från skolsköterskan tog ju sin lilla tid. När jag väl fått dem fick jag reda av skolsköterskan att jag skulle få resten av mina vaccinationsjournaler genom att ringa till Länssjukhuset i Jönköping, och bli kopplad till Journal-Arkivet i deras växeln. 

Så när jag kom hem igår satte jag mig i växeln och försökte få tag i mina journaler eller någon som hade möjlighet att skicka dem till mig. Med oengagerad och trött personal gick det inte direkt framåt. De bestämde sig för att det finns något som heter Journal-Arkivet och kopplade mig lite vart de kände för. Bland annat till en man som jag fick prata med och som förstod vart jag ville bli kopplad: nämligen Journal-Arkivet. Han bad mig ringa växeln igen och be dem koppla mig till Journal-Arkivet. Jag fick ungefär samma svar som innan, det finns inget som heter Journal-Arkivet och de kunde inte förstå vart jag ville bli kopplad och gjorde väll inte så stor ansträngning med att försöka förstå mig eller lyssna på det jag sa. Hon sa att jag skulle bli kopplad till där jag fick mina vaccinationer, alltså Eksjö BVC. Så dit blev jag kopplad, men de hade inte telefontid då, så varför jag blev kopplad till dem just då förstår jag inte. 

Vid det här tillfället hade jag i princip gett upp och brutit ihop men i min ilska hittade jag en mail-adress till Länsjukhuset Jönköping och jag började skriva ett mejl om att jag ville ha mina vaccinationsjournaler hemskickade och jag nämnde också att jag fått dålig service på växeln. 

Idag fick jag svar på mejlet av någon ängel till människa som heter Ulla Strand. Hon sa att en kopia på mina vaccinationsjournaler var skickade till adressen jag hade skrivit i mejlet. Hon bad också om ursäkt för växeln och så att det nyligen blivit lite ändringar i växeln och att det inte heter Journal-Arkivet utan Arkivcentralen! Puuuh! 

Så nu är det bara att vänta på att det ska komma på posten och så ska jag försöka fixa en ny tid på vårdcentralen om det finns något tidigare. 

Snart, snart, snart kan jag nog få en nya zeeländsk Host Family!! :))) 

Ha det bra! 
Publicerat i