What am I supposed to do when the best part of me was always you

 
Igår var jag som sagt hos mina kusiner och firade Märta. Innan och efter det höll jag på och städade som en tok. Det var ju så himla sketigt här. Jag dammsög och svabbade och hela tjoflöjten och det gick rätt bra. Jag hade en hel del driv faktiskt. Jag förstår inte riktigt vart min energi kommer ifrån? Jag höll på och sjöng på "Somewhere over the rainbow" under tiden, haha. 
Jag har ju hela övervåningen att städa och inte bara mitt rum, så det är lite toa och sånt, och det är ju bara härligt att få ha ansvar för mycket! ;) 
 
Lite såhär ser det ut när jag städar ;) 
 
Stolen gick inte att få ut genom dörren, så blev det stapling
 
Garderoben blev så tjusig att jag inte ville stänga dörren, haha!
Vågar mig inte på en före-bild. 
Men nu finns det nog plats för lite Monki-kläder! ;)
 
 

Och idag har jag inte gjort så mycket. Eftersom jag skypade med Philip igår och klockan var 03:55 när vi slutade så blev det lite sent om man säger så. Därför sov jag till kvart över tolv. Ganska kort egentligen, jag hade nog kunnat sova mycket längre. När jag vaknade idag upptäckte jag att idag skulle bli en bra hårdag (Tacka Gudarna) och jag tog på mig kläder och åt frukost och pratade lite med mamma. Sedan gick vi upp till husbygget, ni får snart se hur det ser ut där då jag var och fotade idag, och vi tog med oss räfsor till den stora gräsmattan (Sven&Kerstin gräsmattan) och där var det redan iordningfixat lövhögar som vi räfsade upp på traktorn och lastade av i skogen. Det var fett ansträngande, jag brukar inte direkt räfsa löv. Så svettig blev man, men nu i efterhand måste jag säga att det inte var så jobbigt. 
Vi åt lite lunch och sedan dess har jag vilat, bloggat, kollat igenom massor utav bilder och planerat inför en scrapbook-sida jag ska göra om Siri. Snart kommer Anders hit för att kolla på Allt för Sverige med mig ;)) 
Så jäääkla gött med vänner med bil! 
 
Och jag måste även tala om en låt. Breakeven - The Script.
Den är så himla bra!! Jag blir helt överruplad, helt överväldigad, helt euforisk. 
Den handlar ju såklart som många låtar om ett break-up. Den är så vacker. 
 
I'm still alive but I'm barely breathing
Just praying to a God that I don't believe in
'Cause I got time while she got freedom
'Cause when a heart breaks
No
It don't break even

Her best days will be some of my worst
She finally met a man that's gonna put her first
While I'm wide awake she's no trouble sleeping
'Cause when a heart breaks
No
It don't break even
Even
No

What am I supposed to do when the best part of me was always you
And what am I supposed to say when I'm all choked up and you're okay
And I'm falling to pieces
Yeah
I'm falling to pieces

They say bad things happen for a reason
But no wise word's gonna stop the bleeding
'Cause she's moved on while I'm still grieving
And when a heart breaks
No
It don't break even
Even
No
Oh

What am I gonna to do when the best part of me was always you
And what am I supposed to say when I'm all choked up and you're okay
And I'm falling to pieces
Yeah
I'm falling to pieces
Yeah
I'm falling to pieces
(One's still in love while the other one's leaving)
I'm falling to pieces
('Cause when a heart breaks)
(No)
(It don't breakeven)

Oh
You've got his heart and my heart and none of the pain
You took your suitcase
I took the blame
Now I'm trynna make sense of what little remains
Oh
'Cause you left me with no love
With no love to my name

I'm still alive but I'm barely breathing
Just praying to a God that I don't believe in
'Cause I got time while she got freedom
'Cause when a heart breaks
No
It don't break
No
It don't break
No
It don't break even
No

What am I gonna to do when the best part of me was always you
And what am I supposed to say when I'm all choked up and you're okay
(Oh)
(Knowing that you're okay now)
And I'm falling to pieces
Yeah
I'm falling to pieces
(Oh)
(I'm falling)
(Falling)
Yeah
I'm falling to pieces
(One's still in love while the other one's leaving)
I'm falling to pieces
('Cause when a heart breaks)
(No)
(It don't break even)

Oh
It don't break even
No

Oh
It don't break even
No

Oh
It don't break even
No
 

 
 
Tycker inte att musikvideon var mycket att ha, man kanske borde göra en egen version? 
 
Ha det helt fantastiskt, livet är så vackert! :) 
 
Publicerat i