Squaredanskonvention :D

Hej, hej bloggen! :D

Nu är det nog dags att berätta lite om vad jag gjort i helgen :D
Jag har nämeligen varit på squaredans konvention!!
Det innebär att alla människor i europa kommer till karlstad (och andra plejs som konvention hålls i)
och så blir det invigning och käk och fest och avslutning och massa grejs och SJÄLVKLART enormt mycket squaredansing :D

Eftersom min pappa dansar sqauredans så har jag liksom sett en hel del squaredansing :D
så det var väldigt kul att se det igen :)
Så sqauredans är typ.. en musik, en subbe som säger vad man ska göra och så står man i en fyrkant, åtta personer, tjej-kille, och så får man årder från snubben och så finns det en massa olika nivåer och blablabla, roligast är klädseln. Tjejerna har nån tröja eller blus och ett skärp och en überfluffig kjol och en över kjol över eller hur man ska säga, och så har de ett strumpeband och "små" gulliga trosor som ska synas när de svänger me kjolarna. :)
Nåja, här kommer lite bilder :)

yes ;)

 folk :D

pappsipapps

 På invigningsmojsen var det en massa ballerinor :)

 nippertippeflicker med svenska ....vad-det-nu-heter-kanske-nationalkläder?

jahopp, nu vart min dator himlans sur mot mej, vill inte ladda upp nån mer bild.. :/
jajja, imorn kanske jag kan ladda upp fler, pussockramochhejdå
Publicerat i Allmänt
#1 / / Jon:

Det var roligt att läsa om ditt Karlstad äventyr kantarEllen! Också längtar jag tills du också börjar dansa Square Dance och kan följa med på CONVENTION och dansa alla olika CALLS som den trevlige och inte allt för hårige CALLERN ropar ut! Ha det så bra :D